Gå til innhold

Er det noen har som bare har et barn og synes det holder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

At dere altså ikke vil ha flere. Jeg vet liksom ikke om jeg har så veldig lyst på flere jeg. Hva synes dere er fordelene med å bare ha ett barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ett barn, og orker ikke tanken på flere.. Orker liksom ikke tenke på å starte på nytt igjen med graviditet og spedbarnstid og alt dette,pluss at jeg føler jeg har bare nok kapasitet til hu ene jeg har. Hun skal da opp og frem også hehe.... Men så ble det slutt mellom faren hennes og meg også da.. så orker hvertfall ikke starte alt det her på nytt med en ny far hehe :P

Skrevet

Hadde planlagt å bare få en =0) men naturen ville noe annet.

Jeg er selv enebarn hatt en flott barndom og oppvekst. Har ingenting negativt å si om det. Hadde og har mange gode venner og familie. Min mann har en bror han har lite felles med.

Syntes man skal gjøre det man føler for seg og ikke bry seg om hva andre mener. Ikke alle kan få fler enn 1 barn noen kan ikke få noen.

Skrevet

Vi hadde planer om å bare ha en, men når han var 5 år så ombestemte meg jeg... og jeg var FAST bestemt på at jeg bare skulle ha en.. Har nå 2 og er kjempe glad for det :)

Skrevet

Har ei datter og skal bare ha et barn....

Vet ikke akkurat om man kan si at det har så mange fordeler... det jeg mener er fordeler ved å ha bare ett barn kan godt noen andre mene er helt helt det motsatte (Altså feks... Jeg mener at vi kan gi henne veldig mye oppmerksomhet... andre mener for mye oppmerksomhet...osv...)

For vår del har det bakgrunn i at vi aldri har tenkt oss at vi skulle ha større familie. Dessuten gikk vi gjennom såpass mye for å få dette ene barnet at det ikke har fristet så mye å satse en gang til....

Skrevet

Jeg har bare et barn og det blir kun henne også.

Ideelt sett så tror jeg barn har godt av å ha søsken rundt seg. Men, det beror jo på hvilke ressurser foreldrene har og om de ønsker å sette flere barn til verden. Det er faktisk en privatsak det der.

Man må gjøre det som passer best for seg selv.

Det kan nå være at du endrer mening etterhvert, men jeg synes faktisk det er helt ok med bare et barn.. Hadde min livssituasjon vært litt annerledes så kan det nok tenkes at jeg hadde vurdert tanken. Men, slik er det nå ikke - og jeg er fornøyd med det jeg har :-)

- Dessuten så vet man aldri hva man får..

Skrevet

har en, å egentlig er det nok..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...