Gå til innhold

Arbeidsnarkoman type

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har en arbeidsnarkoman sambo?

Min sambo jobber nattevakt en uke i slengen, og har fri en uke etterpå. Nå prater han om å ta seg en jobb i friukene, de eneste dagene jeg faktisk ser han og kan være sammen med han.

Jeg er 36+5, og barnet kan komme når som helst nå. Og det som bekymrer meg er tiden hans sammen med babyen når den kommer. Han vil jo gå glipp av veldig mye hvis han skal jobbe hele tiden og tilbringe liten tid med oss.

Ekstra penger er jo alltid greit å ha, men i min verden er ikke penger alt.

Noen som har en ide på hva man kan gjøre, eller har erfaring fra dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår at du er frustrert..

Hvorfor sier du ikke dette til han da??

Og fordi om han får seg jobb denfriuken også...så er vel det bare en jobb

i noen timer om dagen ??

Da får du jo se han , og han får jo sett barnet.

Men fortell han at du er redd for dette.

Skrevet

Det kommer helt ann på hvilken jobb han bestemmer seg for å ta. Det er til og med en jobb han har sett seg ut som betyr at man må flytte, og det nekter jeg fordi vi nettopp har flyttet.

Han vet om mine bekymringer, men det virker ikke som at det har gått inn. Men han lærer vel selv, hva han går glipp av her hjemme når barnet kommer.

HI

• 2 uker senere...
Skrevet

Dette må du berre seie hardt og bestemt "Nei!" til.

Viss han skal jobbe i frivekene sine, får du aldri fri, og han mistar kontakten med barnet sitt.

Sei at de ikkje treng pengar no, og at det kjem til å bli så mykje arbeid med ungen at du treng hans hjelp.

Skrevet

Det virker litt som om dere jobber mot hver deres kant. Han vil noe, du vil noe annet, dere klarer ikke diskutere og bli enig om en felles løsning. Dere er en familie i vekst nå og må legge felles planer og visjoner. Dere må sammen bli enige om hvor dere skal bo, hvor mange timer man tilsammen som famile skal jobbe, hvor mange timer er påregnet familien og hvor mye penger trenger vi egentlig, hvor mye penger er ønskelig.

Dere trenger et lite familiemøte og diskutere framtiden sammen. Med et lite barn i hus, snus livssituasjonen på hodet. Du skal kanskje være hjemme et år, men etter det skal du ut i jobb igjen og skaffe barnehageplass.

Tenk fremover sammen og ikke sitt på hver deres tue og kjemp!

Skrevet

Jeg tenkte forresten også at han kanskje er litt engestlig for å ha en uke fri hjemme sammen med en baby? Hvis du tror han har litt panikk følelse, må dette tas i betraktning. Kanskje har han behov for noen timer alene på dagtid ??

Skrevet

Kjenner meg igjen! Ofte har mannfolk litt annerledes reaksjoner enn damer på det å få barn. Min mann er lik, han jobbet døgnet rundt like før vi fikk barn og pratet om mer jobb i tillegg.Tror det er en slags forberedelse mannen gjør for å "ruste opp redet" (Dyrene sanker mat, og vi sanker penger)..Når barnet kommer kan det hende at han "glemmer" jobbingen litt mer. Tror menn er litt nervøse i forkant av fødsel de og kanskje føler at jobbing og tjene penger er det eneste de kan gjøre for å sikre at familien skal få det bra...? Men,- det viktigste du kan gjøre er å prate om dette og ikke ta for gitt at han forstår hva du er bekymret for og tenker på om du ikke forteller ham det. Mannen min må ha slikt inn med t- skje, iallefall. Si i fra! Tipper han endrer holdning idet han får se babyen. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...