Galskapens overhode Skrevet 31. august 2007 #1 Skrevet 31. august 2007 Jeg fikk min jente uke 34 pga tidlig vannavgang i første sv.sk. Noen flere som har fått barn rundt samme uke og er/har vært gravide etterpå? Hvis dere fikk oppfølging, hva slags fikk dere?
gravid me nr 8 :-) Skrevet 31. august 2007 #2 Skrevet 31. august 2007 heisann...jeg fikk min jente også i uke 34 pågrunn av tidlig vannavgang...d var i 2006 å nå går jeg gravid igjen,venter jente igjen:) yeah....har ikke fått noe mere oppfølging denne gangen men,haar fått beskjed om at jeg med 99.9% sikkerhet kommer til å føde mellom 4-6 uker før tiden igjen da....når jeg fikk jenta mi i uke 34 så veide hun 2655 gram å var 47 cm...jeg får store barn så di sier at d ikke gjør noe om jeg får før tiden da!! du da? får du mer oppfølging nå eller? hvor stor var di jente? klem
fullrulleihuset Skrevet 31. august 2007 #3 Skrevet 31. august 2007 Har jo skrevet litt om dette før med deg =) Fikk også ei jente i uke 34 (2005) pga for tidlig vannavgang. Ho va 2710 og 46 cm. Har ikke snakka med legen om ekstra oppfølging i dette svskapet. Men jordmor ville jeg skulle vurdere å sykemelde meg etterhvert og at jeg kunne regne med å føde prematurt denne gangen også. Hun sa jeg måtte være svært obs å kjenne etter tegn på at det er fødsel på gang. Ta det ekstra med ro på slutten, dvs. etter uke 30 :-/ Har du snakket med legen?
♥Tullerusk♥ Skrevet 31. august 2007 #4 Skrevet 31. august 2007 Lurer litt på det samme selv... Gutten min ble født uke 38 men hadde ikke vokst siden uke 32...Han var 2294 gr og 45 cm lang...Så han ble sett på som prematur og han måtte ligge på intensiven..Hadde lite fostervann, og motstand i navlesnora pluss 2 infarker på morkaka og en lett svangerskapsforgiftning...Har ennå ikke hørt noe fra legen min og hun sa ikke noe når jeg var på kontroll...Gleder meg til å komme til jordmor... Håper vi får oppfølgning og får bare ta det med ro...
Galskapens overhode Skrevet 1. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. september 2007 jenta mi var 2485 g og 45 cm da hun kom til verden. Lege mente at han ikke så noen grunn til at jeg skulle få oppfølging denne gangen. Jordmor mente det var lurt å sende meg inn for en sjekk p lengde av livmorhals i løpet av sv.sk. Jeg er bare redd det skal ta 3 døgn før sykehuset tror på meg denne gangen også om det skulel skje igjen. Håper vi er så heldige at vi kommer over uke 37 i hvertfall
gravid me nr 8 :-) Skrevet 1. september 2007 #6 Skrevet 1. september 2007 oida,lå du i 3 døgn før du fikk henne...kan godt forstå at du ikke vil oppleve d en gang til...håper du slipper d en gang til:) ja vi er heldige visst vi kommer til uke 37,jeg har fått beskjed av fødsels legen min at jeg er heldig visst jeg kommer til uke 34..hehe..så jeg tenkte at jeg skulle overgå dem alle...så jeg håper Leah Kristin er samarbeidsvillig med mammaen sin:) klem
Galskapens overhode Skrevet 1. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 1. september 2007 Ja, jeg lå i 3 døgn ja. Med mye smerte og lite søvn. Var på sykehuset flere ganger, men de mente bestemt at vannet hadde ikke gått og at fødselen ikke kom til å skje før om maange uker. 3.dagen kom jeg inn til en lege som tenkte hun skulle ta en innvendig UL av meg, da kom de siste dråpene fostervann og det ble hasteks.
fullrulleihuset Skrevet 1. september 2007 #8 Skrevet 1. september 2007 Har drømt at jeg fikk i slutten av januar =) Får se om jeg er sanndrømt da.........har ikke vært d før.(har samme termin som Sfinxèn). Ble heldigvis tatt alvorlig da jeg kontaktet fødeavdelingen sist. Men legen jeg gikk til, tok meg ikke alvorlig da jeg trodde det var noe på gang. Er du sykemeldt nå? Er plaget med bekkenet denne gang, bekymrer meg for jeg har en del tunge løft på arbeid. Kjenner det "pesser" nedover, som det gjorde på slutten sist (jobbet da 100% farm til uke 32, da slimproppen gikk). Håper i allefall på å gå MINST til uke 34!!!! Lykke til.........
Galskapens overhode Skrevet 1. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 1. september 2007 Jeg skal kontakte legen for å forhøre meg om sykemelding til uka som kommer. Har så vondt etter jobb, at det blir vanskelig å komme seg til toalettet, hjelpe datteren min, lage middag, mm. Får høre hva han sier. Nå har vi nettopp vært på butikken, og er heelt gåen
snart_tre_små Skrevet 1. september 2007 #10 Skrevet 1. september 2007 Hei! Jeg fødte førstemann da jeg var 35+5, da hadde jeg vært litt inn og ut av sykehuset etter at jeg fikk premature rier i uke 30. Jeg testet da positivt til streptokokk b, og fikk antibiotika under fødselen, og gutten vår ble fulgt opp på nyfødtavdelingen noen dager. Jeg er veldig spent på hvordan det går denne gangen, alt kan jo gå helt fint, men det er vanskelig å vite, og det virker som om oppfølgingen er noe tilfeldig.. Fastlegen min var litt usikker så hun henviste meg til en fødselslege som jeg nå går til.. Hun sykemeldte meg i uke 19, men har ellers ikke sagt så mye mer enn at jeg får antibiotika denne gangen også. streptokokk prøver tar de ikke, pga at selv om de blir negative så har jeg det i kroppen. (De tok en prøve hos fastlegen i uke 5, den var negativ..) Jeg lurer veldig på hvordan det blir fremover, om jeg fortsatt kommer til å være 100% sykemeldt, og om hvordan det blir etter fødselen på sykehuset.. Vil i alle fall ønske dere andre lykke til! Håper vi slipper prematur fødsel denne gangen også!
*Safira* Skrevet 1. september 2007 #11 Skrevet 1. september 2007 Hei Jeg fikk ei lita prinsesse for 10 år siden, da var hun 2200g og 45cm. Hadde premature rier fra uke 26, lå på sykehuset og "ruget" fram til uke 30. Hadde 15 min mellom veene i 3 uker før jeg fikk i uke 33. Alt gikk bare bra. Fikk forøvrig steroider for at lungene skulle modnes fortere, fra uke 26, og brikanyl for å stoppe veene fram til uke 31. Denne gangen får jeg tettere oppfølging fra lege, det er ikke sikkert at jeg vil få før tiden denne gangen. Men jeg vil bli undersøkt oftere med invendig ultralyd, for å følge med om livmortappen begynner å modnes. Hvis det tyder på at noe er på gang vil jeg bli sykemeldt og må ligge i ro fram til fødselen. Fikk beskjed etter sist fødsel at neste gang jeg ble gravid ville jeg få et såkalt risiko svangerskap, og dermed få oftere kontroll og lavere terskel for sykemelding. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå