Gjest Skrevet 31. august 2007 #1 Skrevet 31. august 2007 Synes den er horribel, man kan jo ikke engang kjøpe tv uten å måtte få lisensen på kjøpet. De første årene vi hadde tv så vi kun på nrk to ganger i året, "hovmesteren" på lillejulaften og "tre nøtter til askepott" på julaften, men de kunne jeg sett andre steder om det var det det stod på. Nå ser ungene på barne-tv hver dag, så da føles det litt bedre å betale regningen, men den var skikkelig sur å betale når vi aldri så på kanalen en gang.
Gjest otilie79;) Skrevet 31. august 2007 #2 Skrevet 31. august 2007 Enig med deg, syns den er helt bak mål, spesielt når NRK faktisk har reklame i sportssendingene sine. *grrrrr*
Tommage♀♂ Skrevet 31. august 2007 #3 Skrevet 31. august 2007 -Nrk har masse sponsorer som får reklameplass -Nrk har flere kanaler som vi må betale for, men det er mange plasse i Norge det kun er mulig å få inn Nrk1, P1 og P2 med vanlig antenne -Nrk er med i CanalDigital-pakken, noe som vil si at vi som har den faktisk betaler 2 ganger NEI TIL NRK-LISENS!
Korse76♥ Skrevet 31. august 2007 #4 Skrevet 31. august 2007 Skjønner ikke helt vitsen når det er reklame der uansett. Burde være et valg om man ville ha kanalen i så fall
Catclaw Skrevet 31. august 2007 #5 Skrevet 31. august 2007 Nrk.lisensen er enda en avgift som blit tredd nedover hodene våre som vi ikke kan velge bort på noen som helst måte, bortsett fra om man kaster ut tv'n. Vi betaler en tredjedel av lønna vår i skatt, så betaler vi avgifter på bil, dekk, tv, og på ALT vi kjøper for de resterende kronene vi har igjen av lønna. ALT hva vi handler, om det nå er mat, godteri, kino, går på treningssenter, teater osv, så tar staden en del av det vi betaler, og likevell må vi stadig betale mer på nye lure måter politikerene finner på for å få mer i kassa, hvor blir det av alle disse pengene da?? De blir jo ikke brukt på å ruste opp hverken eldreomsorg, skoler eller veiene i dette landet hvertfall.... Frustrert
Mamma til verdens beste barn Skrevet 31. august 2007 #7 Skrevet 31. august 2007 Den er helt grei, bare Nytt på Nytt alene er jo verdt det:) Sportsendinger er ganske dyre å produsere, det er nok derfor de trenger sponsing i tillegg for å lage så bra sportsendinger som Nrk faktisk lager..
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 31. august 2007 #8 Skrevet 31. august 2007 Ja det synes jeg. Til forskjell fra hva folk tror er ikke lisensen utelukkende penger til drift av nrk. Tv-lisensen sørger for at alle i landet skal ha tilgang til kringkastning av radio og tv, selv om de bor i finnmark. Ikke alle steder man kan velge og vrake i tilbydere av tjenester. I tillegg synes jeg det er viktig at nrk finnes. Det er en kanal som skal drive almennkringkastning, og med lisenspengene kan de lage smalere programmer enn det alle de kommersielle kanalene gidder. Og selv om feks programmer om hieroglyfer eller lange teaterproduksjoner interesserer meg midt bak, syner jeg det veies opp av at det plutselig vises et program som omhandler noen av akkurat mine interesser. (Forresten burde migrapolis være obligatorisk for alle!)
Rogalandsjente -og lillegull:) Skrevet 31. august 2007 #9 Skrevet 31. august 2007 Synes det er feil å måtte betale for noe man ALDRI bruker... ser ikke på kanalen i det hele tatt, og om jeg en gang vil se noe der, så har jeg canal digital. Synes det er helt fjernt at en kanal skal få så utrolig mye penger i løpet av et år, og så klarer de bare å sende dritt.. Nei, skulle gjerne sluppet hele lisensen!
Etaner Skrevet 31. august 2007 #10 Skrevet 31. august 2007 Nei det syns jeg ikke er greit. Vi hadde ikke fått inn NRK her uten å ha parabol, og der betaler vi for nrk der også.. Syns også de har begynt med for mye snikreklame.
Gjest Skrevet 31. august 2007 #11 Skrevet 31. august 2007 Synes det er helt ok å betale NRK-lisens. Ser dessuten nesten bare NRK, selv om vi har ørten andre blinke-bråke-støye-reklame-kanaler. Helt avhengig av nyheter og synes dessuten at de sender masse gode korte serier, sånn med to og tre episoder. Masse god krim, for eksempel. Skal se detektimen i kveld, håper jeg.
Mamma til verdens beste barn Skrevet 31. august 2007 #12 Skrevet 31. august 2007 Veldig bra sagt, helt enig med deg tosøtesmå-osv
Gjest Skrevet 31. august 2007 #13 Skrevet 31. august 2007 Hehehe... Ja, liksom alle skal få dette... Hadde vi ikke hatt parabol hadde vi ikke fått inn verken nrk eller radio. Så her betales lisensen rett ut vinduet egentlig siden det er parabolen som gjør at vi får inn noe osm helst på skjermen og kanalpakken der må vi jo også betale for.
Mor til et enebarn Skrevet 31. august 2007 #14 Skrevet 31. august 2007 Ser heller aldri på nrk - sure penger
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 31. august 2007 #15 Skrevet 31. august 2007 Helt sykt at vi må betale for noe vi ikke bruker
enpå6årogeipå9mnd:) Skrevet 31. august 2007 #16 Skrevet 31. august 2007 Jææææævlig sure penger. Syns nå veiavgifta er sur og jeg da, spesielt siden vi har 2 biler... Betaler jo bompenger og fergepenger så hvorfor veiavgift i tillegg...grrrrrr
___ Skrevet 31. august 2007 #17 Skrevet 31. august 2007 Jeg synes deter helt greit, selv om jeg synes det måtte være greiere at det ble betalt som en fast sum over skatteseddlen.
Gjest Skrevet 31. august 2007 #18 Skrevet 31. august 2007 Hopper ikke akkurat i taket hver gang regningen kommer, men syns forsåvidt det er helt greit, Ser mye på Nrk og syns nyhetene og de mange sportsendingene der er vel verdt pengene.
Gjest mamma'n til go'gutten Skrevet 31. august 2007 #19 Skrevet 31. august 2007 Tror det er lite jeg hater mer enn den regninga der! Ser jo nesten aldri på nrk jo! På grensa til kommunistisk spør du meg..!
Shabby Cheap Chic Skrevet 31. august 2007 #20 Skrevet 31. august 2007 Arrrrrrrrghhhh, sier vel alt... Syns det er helt idiotisk.. Burde vært valgfritt om man vill ha nrk mener jeg. Har ser vi aldri på nrk, eller kanskje en gang i blant, men hadde fint klart oss uten.. Dårlig at de tvinger oss til å betale for noe vi kanskje ikke vil ha... NEI TIL NRKLISENS...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå