Gå til innhold

Bruker ALLE ull??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får inntrykk av at alle kler på babyene sine ull når jeg leser trådene her. Noen som IKKE bruker det? (Andre enn meg?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke jeg...

Skrevet

Jeg bruker ikke ull, men jeg tenkte kjøpe inn og teste det når det blir litt kaldere i været.

Skrevet

Ull tror jeg er en ting man skal prøve før man forstår hvorfor det er så fantastisk.

Jeg elsker ull, og kler gjerne babyen min opp i det. Problemet er at det er dyrt, og at vi stort sett bare får bomullsklær, ergo blir det ikke så mye ullbruk som jeg kanskje egentlig ville.. Men, det er nå noe annet.

Skrevet

Hvordan merker du på barnet at ull er så fantastisk?

Skrevet

Bruker bare ull til eldstemann på snart 5 år om vinteren. Mellomste har atopisk eksem og tåler ikke ull, og for å ikke risikere noe unngår vi det til mini også nå første året.

Skrevet

Jeg har atopisk hud og er faktisk allergisk mot både ull og lammeull, får rødt kløende elveblestlignende utslett.. Desverre har eldstemann arvet min hud, han holder på å bli gal av kløe selv av den mykeste babyull. Så da har det liksom ikke blitt til at jeg har kjøpt ull til den andre ungen heller da.. Går i fleece her.

Skrevet

Ull ER fantastisk dersom barnet tåler det. Det regulerer varmen mye bedre enn bomull eller fleece, når eldstemann har på seg ulltrøye, ullstilongs og en strikket ullgenser under kjeledressen en kald vinderdag er han alltid perfekt temperert, aldri verken kald eller klam. Mellomste derimot som må ha bomull pga eksemen er det mye vanskligere å regulere varmen helt på, han blir gjerne enten litt klam/svett eller virker litt kald. Men det er helst til barn som er mye ute på vinterstid jeg synes ull er bra for, synes selv ikke det er den største forskjellen på ull og bomull på en baby eller når en er innendørs. Er min mening og erfaring :-)

Skrevet

Jeg er ikke konsekvent den ene eller den andre veien, bruker ull når jeg synes det er tid for det. Blant annet synes jeg ikke sommeren er tiden for ullklær, selv om mange her sverger til ull året rundt.

Mesteparten som brukes av ullklær her er ellers tykke ullbukser, ullgensere, ullsokker, ullvotter, luer, halser, U Name it. Har et vidunder av en mamma, tryllekunstner med strikkepinnene. Ungene mine fryser ikke :)

Sparkjøp har forresten billige ullklær (bodyer og strømpebukser/longs), og synes kvaliteten er helt grei.

Skrevet

Jeg har litt motforestilling mot ull før virkelig høst og vinter trer inn. Når jeg hører ull tenker jeg på tykke ullgensere som mormor strikket til oss som klødde no j.......og ullundertøy på skiturer som klødde. Men vet jo at ulltøy til babyer er noe annet. Men tar det ikke i bruk ennå...synes ikke det er nødvendig med ull ennå. Synes mange unger er så inmari kledd nå.....og lurer vel på hva samme unger har på seg når det virkelig blir surt og kaldt ute.

Skrevet

Prøv det selv da vel. Jeg går med det når jeg skal på lengre turer og det er utrolig bra. Går jeg med bomull blir jeg gjerne svett så kald men i ull så holder man fin temp hele turen. Gutten min er en liten varmeovn som veldig lett blir svett og varm, har ikke introdusert så mye ull ennå men blir nok en slager til høst/vinter.

Skrevet

Vi har har tatt i bruk tynne ullbodyer de siste dagene. Det er ganske guffent ute hos oss nå. Da jeg stod opp i dag var det 6 grader ute, og det er i tillegg blitt huskaldt. Lillegutt har også blitt litt forkjølet, derfor prøver vi oss litt fram nå. Hvis det blir varmt ute (15 grader) skifter vi til noe annet hvis han blir veldig varm, men ull skal jo regulere varmt og kaldt, og har ikke opplevd at han har blitt for varm. Sjekker i nakken osv. Strømpebukse har vi også prøvd, men som dere er jeg veldig i tvil. Spesielt siden han har fått feber, er jeg i tvil om jeg kler på han godt nok. Derfor strømpebuksa. Dette med påkledning synes jeg er så vanskelig innimellom. Denne årstiden er jo så vekslende i været.

Skrevet

Bomullsstrømpebukse altså, ikke ull der enda.

Skrevet

til dere som er /har atopikere, har dere prøvt den ulla som er dobbel strikker med bomull på innsiden .Det er den vi bruker for vi har selv en med eksem, og det funker helt flott. Jeg har kjøpr på cubus og nå såg jeg på butikken at også JOHA har fått det.

Skrevet

Vi bruker ikke ull.

Jeg er selv allergisk mot ull og lanolin, og babyen er visst også allergisk mot lanolin. (Brukte Silulen og huden omentrent skrellet av, så helt grusomt ut. Sluttet med salven og babyen ble helt bra nesten med en gang.)

Skrevet

Jeg har ikke brukt det hittil, men har tenkt å kjøpe inn noen bodyer og strømper til å ha innerst når det blir kaldere. Foreløpig funker bomull som bare det enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...