Gå til innhold

Stakkars bestemoren min da........:o( Blir så irritert!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har vært skikkelig deprimert etter mamma døde og tatt det fryktelig tøft... Hun ble enke for et par år siden og er alene stort sett hele tiden om ikke vi er hos henne.

Nå skulle hun få seg en liten hund på for, hun elsker dyr og har alltid hatt hund og katt.. Hun har blomstret opp og handlet inn så det monner til lille Kajsa skulle komme på mandag....

Problemet er at hun har flyttet til blokk og alle beboerene ( 12) har skrevet under.. Han ene som har vært bortreist kom hjem idag og han nekter å skrive under:o( Da får ikke bestemor lille Kajsa allikevel... Det er en sånn antiallergi hund, og bestemor bor i første etasje, så hun trodde det skulle gå i orden... Ikke er han allergisk, er en annen som har hund der, men de hadde den da de flyttet inn.. Han bare liker ikke dyr..

Forbanna dust da gett!! Han bor i 4 etasje, bestemor i 1... Hvilke problemer får han av det da??!!

Synes så synd på bestemor nå.. Hun er så lei seg stakkar!!

De andre beboerne sa til henne at han sikkert gikk med på det og ba henne si ja til å kjøpe lille Kajsa, i.o.m han er bortreist nå og da...

Noen er bare så forbaska tverke!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vil anbefale deg å sjekke det opp, for mener man skal ha "særskilte" grunnlag for å nekte noen husdyr etter den nye dyrevernsloven..

de nekta oss først katt, men ba de sjekke ut de nye reglene og da fikk vi :)

snakk med noen som jobber med dyr, vetrinærer, omplassering for dyr etc for å få hjelp videre..

Skrevet

herregud, snakk om å være vrang æ.......kan du ikke ta deg en tur opp å snakke med han !

Han kan da ikke være så hjeteløs at han nekter henne det . tufsen :o/

Skrevet

Stakkars.. om jeg var deg, ville jeg enten tatt en telefon til denne mannen og forklart situasjonen, skrevet ett brev eller møtt opp på døren. Ikke med en sur tone, men bare fordi du er interssert i å gi han litt informasjon og høre hvorfor han er så i mot det. Legg også til at han er den eneste som står i veien for det. Kanskje han hadde en dårlig dag, og viser seg å være en myk mann med medfølelse for bestemoren din :)

Skrevet

Ja, jeg tenkte kanskje jeg skulle dra å snakke med ham i morgen... Han er visst en slik sur gammel gubbe:o(

Tenkte kanskje jeg kunne si at hvis han mener det blir et så stort problem kan Kajsa få flytte hit.. Men, sambo vil ikke det da...

Huff altså, var så godt å se smilet om munne til bestemor igjen!

Håper han forandrer mening altså, så kajsa kan komme til bestemor allikevel.

Skrevet

Tror det ordner seg jeg :-) Vi skal jo ha henne også og dersom det ikke går så tar vi hele ansvaret for henne..

Helt uhørt synes jeg. Må han dra dit pepperen gror! Skal gi deg vrang jeg. Må han få en bæsj med rød sløyfe på til jul og bare potetskrell i julestrømpa!

Skrevet

Hihihi.....artig Tøysetipp:-)

Men jeg tror faktisk ikke han kan nekte henne det. Er nye regler for akkurat det om man bor i borettslag. Og om dere skaffer en legeerklæring på at hun har godt av selskapet så kan de ihvertfall ikke nekte:-)

Lykke til, klart hun skal få lille Kaisa:-))

Skrevet

Fant dette på nettet da:

http://www.nbbl.no/include/default_template.asp?Table=Article&Key=12470

Der står det at selv om borettslaget har lagt ned forbud om dyrehold sier den nye husleieloven at om den øker livskvaliteten til dyreeieren er det lov å gå til anskaffelse av dyr... Men, da med forbehold om at den ikke plager de andre beboerene.

Skrevet

Nettopp og når alle de andre har skrevet under og hunden er allergivennlig, så er det ingenting som kan stoppe dette!!!

Hipp hurra:-)

Dumme dumme sure gubben;-)

Skrevet

Dette kommer til å ordne seg, det er nemlig blitt lovfestet for et par år siden at det er en menneskerett å ha kjæledyr, og at ikke engang folk som leier ut en leilighet kan nekte sin leieboer å ha dyr. Så det med underskriftslista høres bare tullete ut ...men positivt at 11 av 12 ihvertfall kommer til å støtte henne da.

Hmm, husker ikke hvor jeg har lest det, men skal jammen prøve å finne ut av det:)

Skrevet

Når jeg leser hele tråden ser jeg at Twintopp alt har funnet ut av det. Så bra! Lykke til!

Skrevet

Se der ja miss Tatcher.. Det her ordner seg..

Han får nå bare sitte der å sutte på labben sin han!

:-O

Skrevet

Ja!!:o) Jeg ringte bestemor nå, og hun begynte nesten å gråte stakkars!!

Vi skal nok sørge for at lille Kajsa kommer hjem til bestemor:o))

Takk for info jenter, hva skulle jeg gjort uten alle dere:o)

Klemmepå

Skrevet

Hihi, takk for at du brydde deg da!!!:o)

Så takknemlig for dere!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...