Gå til innhold

Forsinket dagmammalønning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så fortvilet over at jeg aldri får pengene til rett tid. Jeg jobber som dagmamma og skal ha pengene på kontoen senest den første hver mnd og i dag er det bare en av foreldrene som har satt inn pengene. Dette er ikke et engangstilfelle, det er faktisk ikke vært en mnd som jeg har fått penger av alle til rett tid. Jeg vet ikke om foreldrene faktisk tror at jeg ikke lever av dette , men mer har det som en slags hobby...

Jeg elsker jobben min, men føler at jeg ikke blir respektert når jeg ikke får betalt til avtalt tid. Jeg har ganske mange regninger som forfaller den første, så jeg trenger pengene denne dagen. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å få pengene til rett tid. Frister å begynne å jobbe i barnehage igjen, da får jeg ihvertfall lønn når jeg skal.

Noen tips om hvordan dette kan løses mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde faktisk tatt det opp på mandag med de det gjelder. Forklar de at pengene faktisk må være inne på konto til avtalt tid, Si det i en hyggelig tone, men det er rimelig frekt gjort av de da.

Skrevet

Ja, jeg skal prøve å snakke med de, har jo sagt pent i fra når det har gått noen dager over at jeg ikke kan se at pengene har kommet inn denne måneden...

Vet ikke om det står skrevet dum i panna mi, men det føles ihvertfall sånn siden det bare gjentar seg gang på gang.

Skrevet

Nå er jo den første i morgen da, og derfor "forfaller" ikke betalingen før på mandag.

Men siden det har gjentatt seg, ville jeg tatt det opp med de. Men ikke før jeg hadde sjekket om pengene kom på mandag.

Skrevet

i barnehagen til datteren min har de et gebyr om noen henter for sent.. 1 gang er det 100kr, andre gang er det 250kr og tredje gang er det 500kr.. det legger et ekstra press på å hente i tide...

ville ha gjort det samme for betalingen jeg.. og absolutt ikke vært snill om det... og så hadde nok jeg flyttet betalingsdagen til den 20 f.eks dersom jeg hadde mange regninger den 1..

jeg synes det er helt fair å si at du elsker å være sammen med barna, men dette er også din "business"... det er dessverre slik ofte at man ikke får mer respekt enn man krever..

lykke til!

Skrevet

Gi beskjed at det er mulig å ha avtale giro på kontoen, sånn at pengene kommer inn til rett tid. Enkelt å greit. Utrolig dårlig respekt over for deg synes jeg.

Skrevet

pengene skal være på konto SENEST den 1. altså om den 1. faller på en helligdag skal pengene være inne før da. Dette gjelder 'vanlige' lønninger også.

Skrevet

Hei Anonym!

Jeg kjenner d koker i meg etter å ha lest innlegget ditt for jeg kjenner meg så innmari godt igjen! Helt ening med deg om avtalen er den 1. Skal lønna være inne på konto!

Jeg jobbet som dagmamma i 18 år og du kan tro d er mange ganger jeg har purret på foreldre som ALDRI var punktllig med betaling, til og med noen som ikke betalte for seg!

Så klok av skade etter noen få år, ble dette et tema da de var til intervju:

Hvor på jeg da fortalte som d var: At jeg har vært uheldig med foreldre som ikke gjorde opp for seg og at jeg da tok forskuddsbetaling og oppfordret de til å legge inn fast betaling:) De betalte da selvfølgelig ikke for siste passe-mnd!

Passet også på å infomere hvilken bank jeg hadde, slik at om de hadde en helt annen bank passet på de 3 dagene d tok å overføre.... Etter dette, ble problemet så å si borte, heldigvis:)

Du kan jo spørre de om hvordan de hadde likt å ikke få lønna si til avtalt tid??

Ønsker deg ihvertfall lykke til og krysser fingrene om at pengene er inne på konto i morgen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...