Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den mannen provoserer meg! Det er jo sånn at mye av det han skriver i A-magasinet er greit, men han påstår så masse han ikke har grunnlag for. I dag var det en mor som ba om råd i forhold til at hun og barnefaren ikke bor sammen og hva som er best for en baby på 2 mnd. Han presterer å si at hun må regne med at jenta kommer til å ville flytte til faren i tenårene fordi alle ungdom søker bekreftelse fra forelderen av motsatt kjønn. Makan til sprøyt! Hvor får han det fra??

Tror jammen jeg må skrive en artikkel der jeg samler opp noe av det jeg reagerer på og argumenterer faglig for at det han skriver veldig ofte kan motsies med saklige argumenter og god forskning. Grrrrr...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, gjør det du.

Sikkert lurt, er nok mange som blir usikre av å lese dette....

Skrevet

Hahahaha, han burde tatt en samtale med mine tenåringsjenter han, da hadde han sett hvor utrolig feil man kan ta noen ganger;-)))

Skrevet

God idé, Maud!!

Bare så synd at når han får direkte innspill på artiklene sine i A-Magasinet, virker det som det preller av som vann på gåsa. Har sett leserkommentarer som jeg syntes var velformulerte og konstruktive, men utifra svaret fra Mr. Juul i neste utgave, var han og jeg tydeligvis ikke av samme oppfatning....

Du kan "henge ham ut" i en tabloid, fårrsempel. Der får du lesere i hvert fall!!

Skrevet

Og nok en gang heier jeg....Nå på deg Maud som kan korsfeste Juul med innsikt og fagkunnskap... U go girl!!!!

Det er ikke rent sjelden jeg leser Juuls påstander med en anelse vantro overraskelse, for så å bli hakket mer sjokkert fordi folk virkelig tror at denne mannen sitter med alle svarene egenhendig, og sluker alle hans påstander, og såkalte sannheter rått!!!

Hva med god gammeldags folkevett og tro på egen ferdighet og intuisjon?

Absolutt alt kan visst vris og vendes på, "fakta" kan sopes opp hvor som helst ifra, og videreformidles som abrakadabra....sim sala bim...nok et barnesinn er reddet, mens foreldrene sitter og opplever at alt ender i ruin...

Denne manne vet nok mye om mangt, men å sitte med den fulle og hele sannhet gjør han absolutt ikke! Ikke få ganger jeg har møtt diskusjonslystne pedagoger og beleste foreldre, som refererer til Juuls påstander og bøker når jeg holder foredrag. Og ved å replisere at jeg tror på egen vurdering og har tillit til at hver enkelt har sin egen vei og gå, selv om den ikke bestandig harmonerer med Juuls utsagn, så ser jeg at det går et matt drag over forsamlingen. Noen får fornyet tro på at de ikke har gjort ting så ille likevel, mens andre blir enda mer motivert for å lese mer av disse påstandene til senere bruk...

Skrevet

Heia heia!

Blir litt sliten av fagfolk som med stor tynge forteller oss stakkars dødelige hvor feil vi tar og hvor ille det kan gå!

Kjør i vei med ett skikkelig leserinnlegg du, kanskje du kan ta med phantomet så dere får satt lys på mange grelle eksempler. Intuisjon og god gammeldags sunn fornuft kommer man ganske langt med.

Skrevet

Det er bra å få blåst ut litt, Maud. Selv synes jeg at Jesper Juul som regel skriver velbalansert og bet meg heller ikke spesielt merke i det han skrev sist fredag. Uansett, knalla på med motinnlegget ditt!

Skrevet

Har tatt opp han her inne en gang før...og er så uenig med han på mye..den gangen var det en film vi måtte se på helsestasjonen om hvor viktig det var å ikke rose barna for mye,for ting de allerede mestrer osv ++

Min skilsmisse-tenåring tror jeg så sin far for siste gang på søndag :(

Skjønner ikke hvor han får alle teoriene sine fra?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...