Gå til innhold

Var på tidlig ul i dag pga blødninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

er 5+1 så det var jo ikke sikkert de kunne se noe selfølgelig,kanskje en pose.Hun lette og lette og sa først at de ikke kunne se noe men KANSKJE en pose på 4mm,men kunne også være abort.Ble ikke akkurat noe klokere etter dette her,Forferdelig å ikke vite.

Tok også blodprøve for hcg,glemte self.og spør når jeg får svar på den oppi alt.Går det an å ringe på mandag?

Skal inn til ny time på torsdag,da er jeg 6 uker de ser vel noe da?

Noen som har opplevd lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde også blødninger og var på UL på 5+1. Da sa de at de ikke kunne garantere at de fant noe, men de fant en 2.6 mm lang strek som mest sansynlig var et foster. Og 2.6 mm tilsvarte da 5+0 noe som jo stemte ganske så bra med hvor langt på vei jeg selv mente jeg var. Men det er faktisk ganske vanlig å oppleve blødninger sånn ca da man skulle hatt mensen uten at det er noe galt. Ikke uvanlig å ha små blødninger tidlig i svangerskapet. Så forhåpentligvis er alt bare bra med deg og spiren.. Krysse fingrene for det.

Skrevet

Embryoet kan vokse kjempemye fra uke 5 til 6. De fleste ser bare fostersekken i uke 5, har jeg inntrykk av, så det behøver ikke å bety noe negativt. Det KAN selvsagt være en BO (Blighted Ovum). Jeg opplevde det i mitt første svangerskap, og da så vi bare en tom fostersekk med en prikk inni i uke 6+4. Dette oppdaget vi fordi vi tok en UL grunnet blødninger. Det endte med en SA, men heldigvis ble vi gravide igjen fort. En BO er når egget blir befruktet, men ikke utvikler seg som det skal. Ca. halvparten av alle SA'er kommer av BO'er, og da mister man vanligvis før uke 7, såvidt jeg vet. Men som sagt er det veldig mange som har opplevd å bare se fostersekken i uke 5, men et par uker senere blitt overrasket over hvor stor reka har blitt da. Det går sikkert bra.

Jeg krysser fingrene for deg!

Skrevet

På besøk fra 2 timester.

Jeg hadde blødning 5 uker på vei. Fikk ul som ikke viste noe spesielt. Blødde ikke mye og hadde ikke smerter. Fikk beskjed om at det var sa, og at jeg skulle dra hjem å legge meg. Ville mest sansynlig blø ut resten. Legen ringte meg hjemme etter noen dager og spurte om jeg hadde begynt å blø mer, eller hadde smerter. Noe jeg ikke hadde. Reiste på ul etter et par dager igjen, og da fant de et bankende hjerte. Det er helt urolig mye som skjer uke 5 og uke 6. Jeg har nå gått halve svangerskapet, og sønnen min har det fint.

Ikke tro det verste før det er bevist. Det kan hende du bare er litt tidlig ute.

Lykke til:o)

Skrevet

Jeg har opplevd noe HELT likt. Da jeg ble gravid første gang, begynnte jeg å blø da jeg var 5+0. Jeg fikk komme inn til UL noen dager senere. Der så man INGENTING, berre en plommesekk, men man kunne ikke se noe inni. Jeg ble selvfølgelig jempe redd, redd for å ha mistet. Da jeg kom inn da jeg var 6+1 så jeg en liten sak med ett bankende hjerte. jeg blødde hele veien frem til jeg var 12 uker på vei, jeg var kjempe redd.

Dette endte bra :D

Har også andre erfaringer med bløsninger, men da har jeg mistet. da har blødningen blitt skikkelig kraftig utover dagen eller natten, da var jeg ikke i tvil om at jeg hadde mistet, går ikke an å ta feilt for å si det sånn, da hadde jeg skikkelig vondt begge gangene

Skrevet

Tusen, tusen takk dere:-) ble litt roligere når jeg leste dette Jeg er ikke alene*puh* det kan altså gå bra.Nå er det bare tolmodigheten som gjelder! Håper inderlig de ser noe mer på torsdag.

Skrevet

Jeg er akkurat innom for å spørre om noe tilsvarende. Jeg har ikke ordentlig blødning, men sånn som kommer etter mensen. Litt brun utflod (sorry detaljene). Er selvfølgelig redd det er noe galt. Jeg vet ikke hvor langt jeg er på vei, men kanskje så langt som 8 uker. Får holde ut helgen og ringe legen på mandag. Det er bra å høre at andre har samme erfaringer og at det kan gå bra fordet.

Skrevet

hei,jeg var på ul i uke 4+6 ca,å de fant ingenting,kun en plommesekk. men kunne ikke si om den lå i egglederen el livmora. var tilbake uka etter 5+6,da kunne de se at plommesekken lå i liv mora,.men fortsatt ingen foster.men her sitter jeg da,36+4:))

lykke til!!!

Skrevet

Vært til mange ul fra uke 5 tror jeg og man så jo ikkeno. Bildene ligger på siden min så du kan gå inn å se kanskje det beroliger deg, og nå sitter jeg her 22+1 :-)

Ett av problemene med tidlig ul er at mange forventer å se så mye, vel man gjør ikke det :-)

PS! Legen min sa at det så ut som tidlig abort pga av at fostersekken ikke hadde klare og runde kanter. Boy, tok han feil gitt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...