Gå til innhold

Hvete grøt...-trenger svar fort..

Anbefalte innlegg

Skrevet

På pakken står det at denne skal blandes ut med vann. Kan jeg blande denmed mme?? Han er 5,5 mnd og begynner med denne da jeg føler han kan spise i evigheter uten å bli mett. I tillegg var pakken tom og jeg fant ut at det skader jo ikke å begynne med hvetegrøten før 6 mnd eller tar jeg feil??? Han spiser 6 og 8 mnd glass av det andre (middag/dessert),så personlig synest jeg det ikke blir feil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du kan fint blande med mme selv om det står vann på pakken.

Skrevet

Nei du bør ikke blande grøter som skal blandes med vann med mme istedet. Det fordi grøten da ellerede inneholder melkepulveret som skal til og dobbelt opp kan bli for kraftig for den lille.

Så står det vann skal du blande med vann.

Skrevet

Nå ble jeg forvirret her. Flere synspunkt.

Skrevet

Mener ikke å forvirre deg enda mere, men hva med å blande i litt mme bare? Skjønner ikke at det skulle være så farlig. Noen gir jo barnet først grøt, for så å gi flaske med mme etterpå. Skjønner liksom ikke forskjellen på det og å ha mme i selve grøten.

Skrevet

Jeg ville absolutt ikke gjort det uten å ha fått bekreftet fra nestle eller helsesøster at det er greit. Er jo en grunn til at det står vann, og ikke melk... Og hvorfor blande med mme i stedet for vann?

Og det som anonym 19.11 sier, om at hun ikke skjønner forskjellen på å gi flaske med mme etterpå eller ha i grøten, den kan jeg forklare fort og enkelt mer på. Lillegutt drikker bare 60 ml mme etter grøten. Det skal være mer vann i grøten enn det.

Skrevet

som skrevet over er det jo allerede melkepulver i grøten, så jeg hadde blandet med vann! Et annet sp.m jeg har lurt på er hvor bar det er med hvetegrøt.. blir ikke det som å gi den lille loff..ikke noe fiber.. lillegutt fikk bare havre/ris gørt.. mulig jeg tar feil.. :o)

Skrevet

Ups, mente havregrøt, men nå blander jeg den med vann til jeg har vært hos HS på onsdag..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...