Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #1 Skrevet 31. august 2007 I barnehagen vår skal de ha familie tema, der man skal ta med bilder av familien, snakke om hvem de bor sammen med og gå på tur i nærområde for å se hvor barna bor. Tenk om de bruker dette sammen med nav, har hørt at NAV har opprettet ny måte å finne ut av hvem som snylter på trygden ved å motta overgangsstønad. Men barnehagen har vel taushetsplikt så lenge det ikke det dreier seg om omsorgssvikt, men de kan jo som alle andre ringe inn anonymt til NAV og si fra. Hvilke meninger har dere om dette?
Gjest Skrevet 31. august 2007 #2 Skrevet 31. august 2007 sitat: Tenk om de bruker dette sammen med nav, har hørt at NAV har opprettet ny måte å finne ut av hvem som snylter på trygden ved å motta overgangsstønad. svar: HÅPER de gjør det.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #3 Skrevet 31. august 2007 Jo, men er det lov å gjøre det på den måten?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #4 Skrevet 31. august 2007 Hva er det du er redd for da ???????? Om du er en snylter håper jeg at JA !! - Du blir tatt for det faenskapet du driver med ! Samfunnssnylter !
RundLurt? Skrevet 31. august 2007 #6 Skrevet 31. august 2007 Ja det står i den nye rammeplanen for barnehager (2006) at barnehager har plikt til å angi trygdesnyltere, så min oppfordring er PASS DEG!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #8 Skrevet 31. august 2007 Alle ansatte i barnehagen har skrevet under taushetsplikt løftet. Dette betyr at alt de får kjennskap til vedrørende barn, foresatte og annet personal blir innen for barnehagens fire vegger. Så slikt kan jeg ikke tenke meg NAV har funnet på å gjøre.
Gjest -<<- Skrevet 31. august 2007 #9 Skrevet 31. august 2007 Dersom noen faktisk tror at det er derfor barnehagen fokuserer på barnas ulike familier, da er de så paranoide at de bør vurdere å droppe trygdesvindelen sin for egen helses skyld. Og nei, mannen bak avisen på trikken er heller ikke fra NAV, og det var ikke deg han så på.
Happy Ignorant Skrevet 31. august 2007 #10 Skrevet 31. august 2007 Klart de kan ringe anonymt, det kan også butikkansatte, helsepersonell, naboer, moderatorer og andre som er lei av trygdesnyltere.
pøber´n & je Skrevet 31. august 2007 #11 Skrevet 31. august 2007 Eh.. Da guttungen begynte på småbarnsavd, så fikk vi beskjed om å ta med bilder av familien. Alle de som var alenemødre hadde sendt med bilder av far og evnt halvsøsken. Ingen av oss fikk noen gang besøk eller tlf fra NAV, ang svindel. Så det er nok ikke akkurat det som er deres "nye" måte å ferske folk på. Er du redd for å bli tatt eller?
Huldretuss Skrevet 31. august 2007 #12 Skrevet 31. august 2007 Hæ, bruker man barna sine til å snylte til seg trygd?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå