❤lille stjerne❤ Skrevet 31. august 2007 #1 Skrevet 31. august 2007 Ble plutselig usikker nå, har hørt både det ene og det andre. Er det virkelig sant at man selv må ha med bleier til barnet, bind til seg selv etc på fødeavdelingen? Trodde da at den norske stat spanderte dette de få døgnene man er innlagt jeg? Den fødebagen blir jo ganske stor hvis man skal ha med både bleiepakke, bind, ammeinnlegg etc? Har fødeplass på Ullevål. Noen som vet?
mammat2goll Skrevet 31. august 2007 #2 Skrevet 31. august 2007 jeg skal ikke føde på ullevål, men her spandere sykehuset bleier både til mor og barn. Ammeinnlegg måtte jeg ta med sist.
<3 Adrian Leander <3 Skrevet 31. august 2007 #3 Skrevet 31. august 2007 Fødeavdelingene skal ha dette selv, samt helseteppe og klær til babyen. Så jeg vil da tro at Ullevål har det samme som UNN Harstad; bleier, bind, helseteppe og klær.. Så du trenger ikke ta med deg noe slikt.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #4 Skrevet 31. august 2007 Dette ordner staten med ja. Jeg er litt usikker på det med ammeinnlegg, men nesten alle på føden bruker bleier(bind) i bh`en. Det lekker en god del i starten, så da trenger man litt ekstra å ta opp melken med. Jeg har pakket et par sett m ammeinnlegg til hjemreisen jeg...
Gjest Skrevet 31. august 2007 #5 Skrevet 31. august 2007 Jeg har bare fått vite her inne at en skal ha med seg en bleie til skift hjem. Så da har jeg pakket to, også en pakke med ammeinnlegg. Tar med eget helseteppe til hjemreisen og det er ikke alltid det er vasket helseteppe i rosa eller blått ledig når din baby kommer,, men det har de..husk også og spørr etter reklame produkter for det er ikke alltid de ligger fremme...
❤lille stjerne❤ Skrevet 31. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 31. august 2007 Ok, takk for svar. Det er da godt vi fortsatt får noe gratis her i verden, skjønt gratis og gratis. Vi betaler jo litt skatt her i landet og da! Men fint å vite at vi slipper å ha med en hel koffert full av bleier og sengetøy! Mye rart man skal begynne å gruble på når det nærmer seg gitt.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå