Gå til innhold

Buuuu... Får ikke epidural jeg... * snufs*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaja... Ikke at jeg trenger det på en god lang stund i og med jeg ikke er gravid ennå... Men var hos legen på Rikshospialet og han sa at jeg burde diskutere med anestesilegen om at det ikke anbefales med epidural på meg...

Ikke at det nødvendigvis er det jeg trenger under fødselen men allikevel... Hadde vært digg å hatt muligheten... Nå ble lissom hele babygreia ennå litt mer skumlere.. hihi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva er det som gjør det?

tåler du ikke? hvordan finner de ut det?

Skrevet

Jeg har født to ganger uten epidural, gikk fint det! Du kan jo få andre ting, lystgass, akupunktur, sånne papler... dusj og badekar er også fint! Desuten hjelper det veldig å ikke være redd og å slappe av. :)

Skrevet

Beste tips til god fødsel: Ikke vær redd for å vise deg naken,disse jordmødrene har sett alt.

La kroppen jobbe,og jobb MED kroppen. Vil du banne,så gjør det. Vil du skrike,så gjør det..klappe til mannen,ja gjør det og.

Men husk en ting... når babyen er på brystet er den eneste tanken din at det var verdt det. Og alt er over :)

Skrevet

Har en genfeil som gjør at jeg får mye karnøster rundt om i kroppen, også i ryggen, og han mente da at det kunne være en risiko å få epidural...

Klar over alle andre gode metoder! Men det er noe betryggende med å høre at man kan få det... Har alltid hatt veldig lyst til å føde uten, men har ikke tenkt på at det kunne hende jeg ikke kunne få det...

Om ikke annet da så får jeg nå kun lov å føde på Riksen, og jeg hadde tenkt å søke meg dit uansett. Men nå har jeg medisinsk grunn og da er det greit lettere å få plass! Så klager i grunnen ikke altså... hihi

Skrevet

jeg fødte helt uten noen form for smertestillende og det gikk bra.. ikke bekymre deg for det:)

Skrevet

Hei,jeg kunne heller ikke få epidural...jeg trengte det virkelig..etter maaaaaaaange timer. Legen prøvde å stikke meg 9 ganger med sprøyta(de har bare lov til å prøve 3 ganger)men fikk det ikke til fordi jeg er så svai i ryggen!! Jævlig kjipt for det var et hælvete uten like i 19 timer,nr før det ble tatt keisersnitt....

Jeg ønsket heller ikke å ta det før jeg gikk i fødsel,men når jeg trengte det så kunne jeg ikke alikevel..

Skjønner veldig godt hva du mener,hadde vært greit å ha et valg liksom...

men...jeg overlevde den gang. Og nå så er jeg gravid igjen.....Rart at vi gjør det igjen og igjen..hehe;)(ps...4 år siden sist da;)

Skrevet

Ikke sant... Ette noen timer med tanken så går det greit... Nå er jeg jo i det minste forberedt på det da! Må være så mye verre og få beskjed om at en skal få det så tar de det fra en igjen.. Dette skal gå! Og jeg kan jo i hvertfall stille meg i køen av de som skal føde uten epiduralen da :D

Skrevet

Fødte uten sist, livredd sprøyter. Vurdere det nå i tilfelle jeg får en like ille fødsel som sist, men...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...