Kamel*Jente150408*:) Skrevet 31. august 2007 #1 Skrevet 31. august 2007 Har lest flere steder at det har måttet bli tatt haste ks fordi barnet var en stjernekikker. Hva vil det si? Setter veldig pris på svar:)
Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #2 Skrevet 31. august 2007 Det er en som kommer med hodet vendt oppover istedet for nedover som er mer normalt. Jeg fødte en stjernekikker forrige gang og det gjorde veeeeeldig vondt.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #4 Skrevet 31. august 2007 Kommer brettet dobbel, med rompa først, så ja, tar større plass da.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #5 Skrevet 31. august 2007 Nei kommer ikke med rompa først, men med hodet bare at det er vendt oppover slik at babyen kikker i taket når den kommer ut og ikke ned i gulvet slik de fleste gjør. Tok lang tid ja, hadde pressrier 1time og 40 min og så det begynte å haste litt. Lillejenta var dårlig da hun endelig kom ut, men kom seg etter noen uker.
Krokka og prinsessa Skrevet 31. august 2007 #6 Skrevet 31. august 2007 Okey. Mulig jeg er litt treg her, men skjønner ikke helt. Hodet kommer først, men er vendt opp mot taket. Hvorfor er det verre å føde da enn dersom ungen kikker ned?? Hvorfor tar det lengre tid/ er vondere????
Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #7 Skrevet 31. august 2007 Er faktisk ikke helt sikker, men ettersom hodet er vendt oppover mot taket så det ut til at babyen vår hadde stått fast en stund og nærmest "stanget" før hun endeli kom seg ut. Jordmor snakket om bruk av sugekopp eller hastekeisersnitt dersom det hadde tatt noe mer tid. Tror babyen sklir lettere ut dersom hodet er vendt nedover. Du er nok ikke treg, men jeg er litt dårlig til å forklare bare:-))
Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #8 Skrevet 31. august 2007 Ansiktet kommer ut først, ikke toppen av hodet.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #11 Skrevet 31. august 2007 Dere som har hatt en stjernekikker, har dere merket noe om at den lille ville komme ut sånn?? Tenke litt på hvordan dere kjente liv i magen??? Ja vet kanskje det er et idiotisk spørsmål, men livet jeg kjenner er såååå utrolig annerledes enn sist.. Som om ryggen hennes ligger inn mot min og føle eg kan ta på både armer og bein utpå magen, rett å slett vondt til tider...
Gjest Skrevet 31. august 2007 #12 Skrevet 31. august 2007 Min første var stjernekikker og med han kjente jeg lite spark ut mot magen og han lå med rompa inn mot ryggen min. Denne pia ligger med rompa ut men som legen min sa på ul nå sist så har det ikke så mye å si for det var rotasjonen under fødselen som kunne avgjøre det. Min også stanget og hadde 2 timer med press rier,.. ikke noe kjekt så håper jeg får en av hver nå
trulletrollemor Skrevet 31. august 2007 #13 Skrevet 31. august 2007 Min første var også en stjernekikker - og jeg hadde 2 timer med pressrier. Han kom ut til slutt uten tang eller sugekopp, men det var et par damer som nesten satt på magen min for å hjelpe han ut på slutten. Det var slitsomt, håper jeg slipper det denne gangen. Grunnen til at det tar lenger tid, er at omkretsen til hodet er mye større når hodet kommer med ansiktet først. Når babyene kommer "riktig" kommer bakhodet først, og haken ligger inn mot brystet til babyen. Dette gir minst omkrets og letteste vei ut. Hodet til babyen er ikke perfekt sfærisk (rundt). Hvis du ser for deg en rugby-ball, som er mer oval i formen, så vil det gjøre stor forskjell om den prøver å komme ut av en åpning med den spisse enden enn med den avlange... håper den liknelsen hjalp, selv om det jo er en ganske overdrevet sammenlikning. :-)
Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #14 Skrevet 31. august 2007 Stjernekikker = en baby med nesa opp i skyene.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #15 Skrevet 31. august 2007 Var hos jordmor i går og fikk beskjed om at nå ligger barnet som en stjernekikker. Hodet er festet, har termin om 4 uker. Jeg fikk beskjed om å prøve å snu barnet ved å stå på alle 4 når jeg ser på tv e.l Mulig barnet snur seg da. Håper det for litt skremmende å lese det som står om fødslene her. Og dette er min 1.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå