Mammaliten 78 *sprekkeferdig* Skrevet 31. august 2007 #1 Skrevet 31. august 2007 Nå er jeg lei, lei LEI! Jeg elsker virkelig mannen min, men min gud hvor latskapen hans provoserer meg! Jeg studerer 160% og det er ikke kødd en gang, like herlig ligger mesteparten av ansvaret for hus og hjem på meg. Er gravid i 8 uke og kvalmen har begynt å melde seg, dermed rekker jeg ganske enkelt ikke over alt på en dag. Resultatet? Et hus som fluter, en skittentøysdunk som bugner og ei kjerring som vantrives noe kolossalt hjemme. Det som irriterer like mye er at når jeg konfronterer ham med det og påpeker at mine dager er minst like trave som hans, så ser han bare skyldbevisst på meg med et flir og sier at han vet at han ikke alltid er så flink til å ta initiativet her hjemme. Men blir det noe forbedring? Neeeeei. Blir jeg sint og sier at jeg ikke vil ha det sånn mer, ser han ut som en valp som har fårr kjeft uten grunn. Grr grr grr grr. Så nå sitter jeg her i et kaos, med tusenvis av sider pensum som skal leses, oppgaver som skal skrives, hus som skal ryddes, klær som skal vaskes og en treåring som trenger mamman sin.
line_n & sara Skrevet 31. august 2007 #2 Skrevet 31. august 2007 det høres da veldig slitsomt ut!! du får gjøre som meg, gi samboern klare og tydelige oppgaver, ikke hint eller forvent at han skal se det selv! disse samboerne er ofte litt blinde når det kommer til å brette sammen klær og oppdage hybelkaniner!
tobylina Skrevet 31. august 2007 #3 Skrevet 31. august 2007 Vi er jo noen hormonbomber...men jeg føler med deg.....! Får bare håpe at han innser at han må hjelpe til etterhvert. Jeg har aldri vært spesielt opptatt av et rent hus, så hos oss var det samboeren min som tok initiativet til husvask og klesvask og sånn er det fortsatt. (nesten litt flaut!) Jeg er høygravid nå og nå har plagene innhentet meg igjen, men i uke 8 var jeg ganske uggen og trøtt og orket ikke å gjøre så mye. I tillegg studerer du og det må jo være en ekstra byrde i forhold til å jobbe. Du må på en måte lese for å bestå, mens en arbeidstaker får mer forståelse og får lov til å slappe av når det behøves (sånn var det i allefall for meg). Jeg har ingen barn fra før heller, så ja...jeg føler med deg. Men kanskje du skal la "hus være hus" og bare prøve å overse rotet. Når han mangler boxer, for alt er skittent, får han trå til :-) Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå