Gå til innhold

Til dere som har født og har erfaring med bind?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags bind anbefaler dere å kjøpe/bruke etter en fødsel når man kommer hjem? Har ikke brukt bind på flere år og skulle kjøpe meg bind i dag men bare sto der og viste ikke hvilken jeg burdte kjøpe!!!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den gule pakka med alldays (tror jeg det var), de er tykke og man føler seg ikke så veldig klam i de. Bytter ofte uansett. Men på sykehuset er det faktisk flere valg muligheter, så kanskje du bare burde prøve ut på sykehuset, så finner du ut hvilke du liker. Blødningen vil jo også være betydlig redusert innen få dager, slik at du slipper de største og tykkeste bindene!

Skrevet

Kjøp nattbind til de første dagene (libresse eller always) - deretter noe med vinger, så kan du justere etter hvert.

Skrevet

Saba. I alle fall de to første ukene, til sårheten og hevelsene gir seg litt.

De der "gammeldagse" uten tape og plastikk og tull på. Disse har kun et tynt skumgummilag under, for å ligge stødig i trusa...

Du er sååå sår mellom beina, at alt som kan minne om en kant som kan gnisse, eller en stiv flate, er vondt å ha inntil...

Ja, de er feite og balete. Ja, de synes kanskje gjennom en trang bukse. Ja, det blir som en pute mellom beina.

Men tro meg: det er slett ikke det du tenker på etter fødsel!

Skrevet

Enig med deg snella snella, de gode gammeldagse saba self sit er det som duger, myke og gode til såre og ømme understell.

Når ømheten går over over kan man gå over til litt tynnere saker, er ikke så kjent i bindverdenen lenger. Men det er jo litt å velge i.

Skrevet

den gule pakken med libresse var det! :)

Skrevet

unngå bind med plast!

Anbefaler Saba. Tykke, men mye bedre enn Always og Libresse under renselsen! (Erfaring etter to fødsler, hvorav jeg var sydd MASSE etter andre - revnet hele veien over og 3 cm innover....Da var plastbind GRUSOMME!... gå for Saba!)

Skrevet

SABA SELF-SIT!!! Disse har vi jo alltid ledd masse av, men jeg sverger til disse nå ja!! De er helt fantastiske! Det er 11 dager siden jeg fødte. Prøvde always natt da jeg kom hjem fra sykehuset, æsjæsj:( Ubehagelige ja! Så sambo ble sendt rett ut for å kjøpe Saba self sit... Hihi, fikk beskjed om at om han kjente hun i kassa kom han hjem uten;)

For meg fungerer hvertfall disse utmerket. Vet at de som har prøvd tøybind til renselsen er veldig fornøyd med det også.

Lykke til!

Skrevet

Enig med "Snella Snella" og "Utrolig". De andre bindene er så plastikkaktig, og etter veldig kort tid ble det sur lukt, enda jeg dusja underlivet 6 ganger pr. dag og skifta bind enda oftere. Saba er mye mer luftig og fløffy og det var også de eneste som sugde til seg alt blodet. (nå blødde jeg veldig mye, men det er jo individuelt...)

Skrevet

Tøybind? Ikke engangs?..eller...

Skrevet

TENA!! =)

eneste som var nok her i allefall... åsså seba etterpå

Skrevet

hei..

er nå 13 dager siden jeg fødte.. på sykhuset vare 1 dag med gigant bleie med innlegg.. så innlegg de to neste dagene.. (er sånne føde/renselses-bind) fine greier...

så kom jeg hjem.. og det har holdt me libresse med vinger.. ikke no natt bind eller noe.. har 2 pyntesting...vet ikke om de ikke ville klødd/stikki om jeg hadde brukt saba.. men imarra går jeg over til libresse 3 mm..

har egentlig null erfaring me bind fra før..så har faktisk måtte ha hjelp av samboern til å finne ut av ting.. haha!

men jeg har affal ikke no dårlig erfaring me libresse og vanlige bind..

meeeen det skal sies at jeg blør ikke særlig mye heller da.. prøv deg frem etterhvert som du ser ting blir!

lykke til med forestående fødsel!!

Skrevet

Har kjøpt libresse nattbind her. De bindene man får p sykehuset ( i tromsø hvertfall ) er DIIIIIGER og ikke behagelig, så har lært fra forrige fødsel ;)

Skrevet

Libresse nattbind??? Hvilken farge er det på den pakka??? Kjøpte libresse rosa i går jeg maxi tror jeg det sto på den... Er jo HELT grønn

innefor "bindets verden" heheh:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...