Gå til innhold

Intravenøs behandling pga kvalme - hvordan var det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må trolig innlegges neste uke pga relativt stort vekttap pga kvalme/oppkast. Dere som har gjort det, hvordan opplevde dere det? Og hvor lenge var dere innlagt? Er ikke motivert for å være der lenge, har en liten gutt hjemme..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble innlagt i Sveits unner "sommerferien"..Jeg fikk intravenøs behandling og var innlagt tre dager. Det hjalp meg veldig til å komme på beina igjen, men kvalmen sliter jeg fortsatt med. Jeg har dog bedre kunne spise og beholde maten noenlunde etter behandlingen.

Jeg skjønner godt du ikke har lyst til å være lenge borte fra hjemmet. Men som regel går det ganske fort å få kroppen "stabilisert" tror jeg.

Lykke til.

Skrevet

hei!!jeg var innlagt i 5 dager pga det samme som deg.da jeg kom inn fikk jeg tre dager med intravenøst.fikk da mye forskjellig, blandt annet glukose.jeg merket at formen ble mye bedre på kort tid, det føltes godt å få væske i kroppen i gjen.men det jeg slet med var å få i meg mat.og jeg syntes det er lettere å prøve å spise når jeg er hjemme, for sykehusmaten var ikke særlig mye fristende.Men det var godt å komme seg litt med hodet over vannet igjen, så sånn sett var innleggelsen helt nødvendig.Jeg fikk også da ultralyd og snakke med lege hver dag, og det var godt.tilslutt var prøven med ketoner i urinen negativ og jeg kunne reise hjem, men bare på perm..måtte 2 ganger tilbake å levere urinprøve etter dette.men nå er jeg utskrevet og merker bedring for hver dag...Masse masse lykke til, og ta bar kontakt hvis du lurer på noe:)

Skrevet

Jeg var også innlagt en ukes tid i mitt forrige svangerskap. Nesten så jeg husker følelsen av at væsken flommet inn i kroppen igjen. Det var en utrolig følelse. På mitt rom hadde jeg en klokke på veggen, og de første to døgnene sov jeg nesten hele tiden. Jeg bare konstaterte innimellom at klokken gikk liksom. Jeg har alltid hatt skrekk for sprøyter osv, men skal si at det oppholdet kurerte meg for det. Veneflon i hånden, var faktisk ikke så ille jeg skulle trodd, men jeg synes det var litt ekkelt når de skulle ta av dryppet for dagen, da måtte de rense, slik at det ikke tettet til "hullet". Litt vanskelig å forklare, men absolutt ikke farlig. Og du kommer til å føle deg så mye bedre etterpå. Jeg spydde også ca hvert kvarter hele døgnet før jeg ble innlagt, så ikke rart jeg var sliten.... Da jeg kom hjem begynte jeg å spise litt mer, og ble raskt bedre. For å si det sånn, ta i mot de dagene du kan få være på sykehuset, du får slappet av og det trenger du.....

Lykke til!!!

Skrevet

Hei!

Jeg kom hjem fra sykehuset i gårkveld, etter å ha ligget der i 4 døgn. Kastet opp gjennom hele døgnet, og fikk ikke i meg mat eller drikke selv. Ville egentlig ikke legges inn, så jeg hadde fått væske intravenøst flere ganger hos fastlegen, for å prøve å unngå dette. Men desverre ble formen bare værre og værre og innleggelse ble uungåelig. Hadde gått ned 5 kilo (ikke så veldig mye å gå på), og hadde ketoner i urinen, pluss veldig dårlig allmentilstand. Fikk mye væske iv på sykehuset, og kvalmestillende medisiner. Fikk slappet av og sovet mye også. Føler meg i mye bedre form nå. Gjenstår bare å se om jeg selv klarer å dekke opp behovet videre.

Synes det var en ordentlig nedtur å måtte legges inn, men er glad jeg ble det nå. Ta i mot den hjelpen du får. Tanken er ofte verre enn hvordan det virkelig blir. Lykke til! Håper du blir i bedre form snart!

Skrevet

Tusen takk for at dere tok dere tid til å svare. Veldig greit å spørre dere som har vært i situasjonen i stedet for bare legene som jo ofte bare vet det i teorien.. Venter på telefon fra legen nå, regner med jeg blir innlagt, og er litt mer innstilt på det mentalt nå. Har egentlig en litt sånn sykehussperre, trives ikke så godt der, men tror det er best likevel slik situasjonen er. Kan uansett være godt å komme seg litt vekk. Litt upraktisk for sambo med tanke på eldstemann men..Jeg var også forrige svangerskap veldig dårlig, spydde hele svangerskapet, men "slapp" såvidt innleggelse.

God bedring (viss en kan kalle det det?) til alle der andre som sliter med det samme!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...