Gå til innhold

Den lille er født ! :-)


Sommerfugl78

Anbefalte innlegg

Søndag 19. august kom den lille til verden! 3310 gr. Kl. 19.57.

 

17 dager før termin. Både jeg og UL'en trodde det var en jente, så der ble vi lurt, for ut kom en liten gutt ! Fra vannet gikk til gutten var født gikk det 15 1/2 time.

 

Jeg ble hentet med ambulanse siden barnet lå i seteleie.Riene tok til, og etterhvert fikk jeg lystgass. Siden det var setefødsel fikk jeg epidural, ni timer etter vannet gikk. Jeg gruet veldig for stikket i ryggen, men det gikk helt greit. Epiduralen virket godt og jeg kjente ikke noe til riene. De avtok også noe, så etter et par timer ble jeg satt på drypp. Jeg syntes ikke fødselen virket så lang, timene gikk fort. Tre kvarter med pressrier før gutten kom. Tilstede var pappa'en, to leger som forløste barnet, ei jordmor (og en barnepleier, tror jeg). Min samboer syntes det så ganske brutalt ut der to leger dro i barnet for å få han ut, han satt også litt fast meg panna helt på slutten. Jeg hadde nok med å presse han ut, så jeg fikk ikke med meg alt som skjedde :-) De tok gutten med seg ut med det samme, men jeg fikk han raskt inn igjen og de la han opp til meg :-) Legen hadde klippet meg, og da de skulle sy gikk det noen blodårer, så det tok en time...

 

Jeg kom hjem fra sykehuset på fredag. Det er travle tider hjemme! Det går litt så som så med ammingen. Jeg pumper noe og gir han på flaske. Etter ammeveiledning på sykehuset sist mandag, skulle gutten bare få pupp og jeg skulle ikke bruke pumpa. Det endte med brystbetennelse, så etter mye fram og tilbake har jeg fått antibiotika i dag.

 

Gleder meg til å se alle (august! og) septembermødre- og barn når vi kommer til hektene igjen.

 

Klem fra meg og lillegutt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

GRATULERER!!!

Oi, det hørtes hektisk ut på fødestua :) Må jo bare spørre om du fikk litt panikk da det var en gutt som kom i stede for jente? Tenker på alle innkjøp som er blitt gjort... Vi venter gutt, men jeg såg aldri noen "pip" på UL, så hva gjør man med alle de søte små blå klærne en har kjøpt inn?

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med den lille gutten. :o) Har hatt en liten mistake om at du har født, siden du ikke har vært på de siste treffene. Da er det vel du som ble først av Oslo-gjengen da :-D Bra at du ikke har gått helt amokk og kjøpt masse rosa (slik som jeg gjorde). Du arvet vel en del nøytrale klær også. Du får si fra når du er klar til å gå på turer og kafèbesøk.

 

Håper du blir kvitt betennelsen raskt. Jeg masserte harde pupper til den store gullmedaljen og har en meget sugevillig liten jente, så det ser ut til å gå veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!! Og lykke til med ammingen, det går seg nok til. Det er uansett viktigst at du har fått en frisk gutt :)

 

Kos dere masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Så gøy, da er dette første gutten i Oslogruppa. Gleder meg til å se han! Vi skal ha treff nese fredag, kjempekos hvis dere orker å ta dere en tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med den lille gutten:) Kos deg med den lille og nyt tiden fremover (hmm...litt misunnelig kjenner jeg,hehe) Håper vi sees snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...jeg trodde ikke helt på legen da hun sa det var en gutt, måtte se selv! Jeg har ikke kjøpt så mye rosa, men noen klær har jeg pakket bort ja...

 

Jeg kan desverre ikke komme på BIM-treffet. Vi skal på UL av hoftene til lillegutt, siden det var setefødsel.

 

Det er virkelig travle dager med en ny liten sjef i huset. Denne amminga går jo ikke helt greit. Han hadde lagt på seg for lite da vi var på Helsestasjon på mandag. Så nå må han vekkes (om han ikke er våken da) så han får mat hver 2-3 time hele døgnet. Så han får litt bryst, noe jeg har pumpet ut og resten MME. Vi skal tilbake på Helsestasjon i morgen for veiing og ammeveiledning,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Gratulerer så mye, var det ikke veldig rart å få en gutt istedenfor en jente? Jeg har liksom vent meg til tanken om at det er en jente inne i magen, innbiller meg at det ville bli litt rart dersom det plutselig viser seg at det er en gutt. Tror jeg hadde fått litt sjokk jeg, he he,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med gutten! :)

 

..her er vi av samme oppfattelse;

trooor det blir jente -og har forsonet oss veldig med det-

men kan brått ende opp med en pjokk selv!

Kjempespennende!

 

Hørtes ut som en flott fødsel!

Kos deg med den lille og lykke til med ammingen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...