Gå til innhold

Hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi som nå er 4mnd har begynt og våkne hver 2-3 time og vil ha mat, før kan hun ha sovet 6-7 timer. un har holdt på sånn en uke nå,og sover lite på dagen er mye urolig og sutrete. Ringte helsesøster og hun mente enten tenner eller økedager, spurte om jeg kunne begynne med litt grøt da det vil mette mer,men hun anbefalte det ikke og sa at det kun var reklame og ikke anbefalt.

Hva ville dere gjort,ventet eller prøvd med grøt.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke begynt med grøt.

Vesle her hadde en sånn fase hun også, og jeg hadde ingen merkbare økedøgn, så skjønte det ikke var det.

Dentinox hjalp en del.

Evt så går det et virus om dagen som gjør at man får hodevondt, blir småkvalm og får vondt i halsen, det kan være det også.

Så rekkefølgen på ting man kan prøve; dentinox.

Paracet, for dersom hun brygger på litt sykdom så finner du det fort ut da!

Dersom det viser seg å ikke hjelpe med noen av de to overnevnte, gi henne flaske med 1-2 ts med grøtpulver iblandet melken. Dersom det er mat så skal det holde for å mette og du trenger ikke øke noe på noen uker, og du holder deg fremdeles innenfor anbefalingene:)

Skrevet

Akkurat sånn har vi det også!!! Jenta mi er 4 mnd og har begynt å sove kortere økter den siste uka. Ei natt spiste hun hver andre time! Er også noe mer sutrete på dagtid. Har merket at hun gnager på alt og alle så min teori er tenner. Men det er jo ikke sikkert det er det for dere.Usikker på om grøt kan hjelpe på problemet ditt.Grøt kan jo gi magetrøbbel når de er så små. Det går jo ann å vente ei uke eller to for å se om det forandrer seg. Men nå har ikke jeg erfaring å komme med. Andre som mener noe??

(Min helsesøster sa man så smått kunne begynne med grøt fra fire mnd, så det der reklamegreiene din helsesøster kom med virker litt snodig.)

Lykke til uansett! :-)

Skrevet

hei , hadde akkurat samme sak her når han var 4 mnd. følte at han sov verken dag eller natt. han bet på alt mulig og jeg trodde det var tenner, men det har gått halvannen måned og ingen tenner så det var ikke det. leste at ved 4 mnd kan det være at de trenger ekstra nærhet pga mye utvikling. det var nok en kombinasjon av det og øking. øking er vanlig ved 4 mnd. er glad jeg ikke begynte med grøt, for det gikk over etter et par uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...