Gå til innhold

Hvor lenge kan man være borte...

Anbefalte innlegg

Skrevet

fra en baby på 1 år og 4-5 mnd.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det finnes noen regler der du.

Det er kun du og dine følelser som avgjør hvor lenge du klarer å være borte.

Når babyen (barnet) er over 1 år, så glemmer de ikke så fort hvem som er mamma og pappa, men kan godt "straffe" mamma (eller pappa) med å ikke ville hilse på når mamma kommer hjem igjen fra ferie eller noe annet.

Skrevet

Skjønner jo at det ikke finnes noen regel, men må vel kunne finnes en anbefalt lengde!? Hadde det vært opp til meg, så hadde det ikke blitt mer enn èn dag;)

Skrevet

Det finnes ikke noen regel, men langtids hukommelsen til så små barn er jo ikke så lang enda. De klarer ikke å huske for så lenge av gangen. Så vist du er for lenge borte så kan det hende barnet har glemt deg litt.

Skrevet

så lenge du har samvittighet til :). så lenge barnet har en (eller flere) trygg og god omsorgsperson(er) rundt seg, er det ingen fare. den som sliter mest når du er borte er nok du selv! selv var jeg på jobbtur i 8 dager da min eldste var rundt 10 mnd, ikke noe problem når hun var hjemme med pappa. planlegger nå mulig tur til kina for å besøke en venninne til våren, da er minsten rundt 15 mnd, blir vel da borte ca 10 dager...

Skrevet

er vel enig så lenge enn har samvittighet.

jeg og smabo resier på minicrusie til kiel emd den nye båten fra fredag til søndag aldri vært så lenge borte så er spent på dette da er han 14,5 mnd

men må vel bare prøve seg fram.

Skrevet

På helsestasjonen anbefalte de maks en uke for de på 1 år og to uker for barn på 2 år.

Skrevet

Tusen takk for svar!! Nå ble jeg litt "klokere";)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...