Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #1 Skrevet 31. august 2007 Har en baby på 9 mnd. Helsesøster sa at man kunne begynne med lettmelk allerede nå + yogurt!? Hæ? Skal man ikke vente med melk til de er 1 år? Vet at man kan begynne med litt yogurt fra 10 mnd., men...? Hun sa forresten også at de "skjella" som babyen har i hodebunnen var sopp, noe som kunne føre til vond lukt og håravfall! Har da aldri hørt at det er sopp jeg, og hvordan kan sopp bli borte med å smøre på olje? Er det jeg som er helt på jordet, eller...?
Gjest Skrevet 31. august 2007 #2 Skrevet 31. august 2007 HS er helt på jordet! Yoghurt kan du forsiktig begynne med, men det er veldig mye sukker i så egentlig er det liten vits. Melk anbefales å vente til de er 1 år, og lengre dersom det er melkeallergi i familien. De "skjella" som barnet har i hodebunnen er rett og slett bare fett, det er derfor det går bort med olje, evt salisyl (tror jeg det heter, salve fra apoteket)
Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #3 Skrevet 31. august 2007 Takk for raskt svar!! Ja, skal si det jeg ble lettere sjokkert over det hun sa, og dette sier hun da sikkert til alle mødre som er på 9 mnd. kontroll! Lurer på om jeg skal ringe og snakke med dem igjen, altså!? Synes det hele er ganske ille!
Gjest Skrevet 31. august 2007 #4 Skrevet 31. august 2007 Gå innom i morgen med utskrift fra nett på hva som anbefales;) (herfra, babyverden, helse og sosial dep, mattilsynet osv osv) Da kanskje dama får seg en liten overraskelse... Jeg synes det er veldig leit at det er slik, for det er utrolig mange HS som ikke aner hva de prater om, bare se på den tråden som ligger på skravle nå?! Blir helt matt jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå