Gå til innhold

hvordan bruke progestacare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står så mye forskjellig! først bestilte jeg en over nettet, den het vitacare, selv om jeg best. progestacare. tok så lang tid før den kom så jeg kjøpte en i mellomtiden. der står det ikke hvordan den skal brukes, men har hørt fra el-ikm.

påden fra nettet stod det faktisk at den IKKE skal brukes hvis man prøver å bli gravid eller er gravid.

så står det noen steder at man ikke skal ta før el, for det kan lure kroppen til å tro at man har el.

VANSKELIG dette her - noen som har fått klare svar for prøvere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg kjøpte kremen på helsekostbutikken spurte jeg etter bruksanvisning, og fikk et lite hefte. Altså på progesta care.

Der står det; Tell ca 14 dager fra siste mens første dag. Smør et lett pumptrykk (=ca 1cm krem) inn i huden 2 ganger pr dag; morgen og kveld. Fortsett til menstruasjonen begynner, og ta et opphold på 14 dager igjen.

Dersom du har uregelmessig mens kan du starte med å bruke kremen i 3 uker hver måned, og ta et 7 dagers opphold. Dersom menstruasjonen blir regelmessig kan du gå over til doseringen som er nevnt ovenfor.

Kremen smøres inn på områder hvor det er tynn hud som f.eks bryst, underliv, lårenes innside, håndledd, innsiden av armene og halsen. Smør til kremen er absorbert inn i huden. Og skift smøreplass jevnlig. Noen får resultatet med en gang, andre kan det ta 1-3 mndr for.

Ikke rapportert om bivirkninger.

Jeg brukte den 3 ukers doseringen, fordi jeg hadde uregelmessig mens. Fant EL på dag 15, og nå er jeg gravid =) Lykke til.

Skrevet

supert - tusen takk og GRATULERER!!! startet du da før du muligens har el? har vært redd for å gjøre det, derfor får jeg jo ikke startet før evt. dag 1-18.

Skrevet

JEg startet på dag 9 jeg, og ble gravid :) Vet man ikke skulle starte før dag 14, men ble liksom så ivrig, men det nyttet da :)

Skrevet

Startet 2-3 dager etter mensen var ferdig jeg. Holder på ennå. Ved graviditet skal man fortsette i 4-5 mndr står det. Vet ikke om jeg gidder det da. Får se =)

Skrevet

jeg var på helsekost og kjøpte kremen for en uke siden.. den har skifta navn til womans care.. men det er akkurat samme kremen..

Skrevet

Hei, jeg prøvde (for moro skyld) PCkremen denne pp. Og idag 1-2 dager før IKM testet jeg positiv med CB og svak positiv med QR... Tør liksom ikke helt tro noe ennå ... er det mulig at det kan ha klaffet??!!

Spent, skjelven klem DD

Skrevet

Positiv test, er jo positiv test uansett styrke, så gratulerer! =)

Skrevet

oj samme mnd som du brukte kremen?? håper jeg også får det til da?? fikk du el etter at du begynte på kremen?? testa du EL???

Skrevet

det er en krem som inneholder progesteron(et hiormon). den er basert på wild jam og inneholder bare naturlige deler.. selges hos helsekost.. brukes mest av kvinner i overgangsalderen.. gjør at man får hormon balansen i orden igjen..

Skrevet

Hei rampejenta#7pp#

Ja.. samme mnd. jeg prøvde kremen første gang... ;o)

Vet ikke når det gjelder EL .. har aldri testet etter den ..

Lykke til & STOR klem fra Dolly

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...