Mamsen&2Gull Skrevet 31. august 2007 #1 Skrevet 31. august 2007 Jeg er i full sving med å skrive liste over hvem jeg skal kjøpe julegaver til. Å jeg blir kvalm.. Listen teller snart 40 stk.. MYE PENGER! Må jo snart begynne å handle inn. Har termin i første av desember. og i tiden føre terminen tror jeg neppe jeg er i stand til å kjøpe julegaver, og tiden etterpå har jeg jo en liten en som jeg på drasse med meg for å handle julegaver. Flere som snart skal begynne å handle? Huff, den jula tar knekken på meg. Men, gud å koselig den er:)
Gjest Skrevet 31. august 2007 #2 Skrevet 31. august 2007 Ja skal begynne på det greiene der vi også nå. har ikke så veldig mange å kjøpe til da. gidder ikke kjøpe til tanter og onkler vi ikke har kontakt med, eller fetre og kusiner. kjøper til de vi har kontakt med så får resten være. må vel begynne å skrive liste over hvem vi skal sende julekort til snart nå...
Mamsen&2Gull Skrevet 31. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 31. august 2007 Er ikke en eneste tante eller onkel som står på listen min ihvertfall! Har en del små søskenbarn som jeg har god kontakt med, å de må jeg bare kjøpe til. Pluss at vi begge har stor slekt.. Huff, der sa du det, JULEKORT også.. Åhåhåhå
Gjest Skrevet 31. august 2007 #4 Skrevet 31. august 2007 uff ja det er bare stress med den julen... =P
StineMor_2007_ Skrevet 31. august 2007 #5 Skrevet 31. august 2007 hei=) har ikke så veldig mange å kjøpe til jeg.. hehe..men er så og si ferdig med di di kommede oldeforeldre di skal rett og slett få bilde av babyen... og da er det ikke så mange i gjenn å kjøpe til=) men gidder ikke begnne helt enda.. har jo termin i oktober så jeg har heldigvis god tid:)
Gjest Skrevet 31. august 2007 #6 Skrevet 31. august 2007 Går fort til jul ja:=) Når babyen kommer så kommer tiden bare til å fly av gårde:=) Vi har har nesten kuttet ut alle julegaver vi.. Kjøper kun til til: Foreldre Besteforeldre Søsken Barn Min familie ble enig med hverandre om dette for flere år siden, siden vi er så mange.. Og vi i venninne gjengen har også kuttet ut gaver. Gir hverandre heller et fint julekort og tar en jentekveld i julestria:=) I år blir det jo barnedåp i desember/januar så pengene blir nok borte:=)
MegOgAlleMine Skrevet 31. august 2007 #7 Skrevet 31. august 2007 Hei! har begynt å handle jeg. Lista vår er også på rundt 40. i tillegg til at det er mange bursdager rundt jul. veldig greit å begynne tidlig. Kanskje greier man å spare litt penger også
twoboys & a girl Skrevet 31. august 2007 #8 Skrevet 31. august 2007 Huff, tenkt på det men prøver å fortrenge det. Julegaver, julefeiring, utstyr til baby og så har sønnen min bursdag om 26 dager....
strekkmerketrollet Skrevet 31. august 2007 #9 Skrevet 31. august 2007 har MANGE å kjøpe til vi også... men kommer til å kutte ned på prisen dette året, siden huset vi bygger skal vere ferdig utpå nyåret... så nå er det spare-spare =) Men tenkte jeg skulle begynne så smått å handle noen gaver, slik at alt ikke faller på desember lønna
ninikk70-fikk jente 6 des Skrevet 31. august 2007 #10 Skrevet 31. august 2007 Her i huset har vi begynt på julehandel............termin julaften.......:-)
mamma til 2 små:=) Skrevet 31. august 2007 #11 Skrevet 31. august 2007 ja det er bra å starte tidlig for da slipper man alt i siste liten+ man merker kansje ikke så godt hvor dyrt det faktisk er
Mamsen&2Gull Skrevet 31. august 2007 Forfatter #12 Skrevet 31. august 2007 Godt å se at det ikke er bare jeg som tenker på det:)
jente og gutt Skrevet 31. august 2007 #13 Skrevet 31. august 2007 Jeg har kjøpt mange av gavene alt jeg. Det er ikke så innmari mange, men med termin i november, er ikke det noe lurt å vente for lenge. Greit å spre kostnadene litt også da.
Tpop Skrevet 31. august 2007 #14 Skrevet 31. august 2007 Jeg har begynt å tenke på julegaver jeg også og skal prøve å få handla inn et par i mnd framover tenke jeg, hvertfall av de smågavene til alle unger rundt omkring og slik.
akasie timotei Skrevet 31. august 2007 #15 Skrevet 31. august 2007 Syns ikke i deter tdlig i hele tatt!! Har 30 å kjøpe gaver til og har 5 igjen. Har kjøpt endel på salg! Rett før jul skrus jo prisene opp.... Jeg har termin 2. desember man vet jo ikke i hvilken forfatning man er i rett før/etter fødsel. Å sende husbonden ut på julehandel på egenhånd kan bli en riktig så dyr fornøyelse!!! Det kan også bli hyggelig å ha tid til andre ting som feks juleverksted etc i stedetfor å fly rundt i overfyldte butikker!!Tror jeg kommer til å innføre dette som en vedvarende tradisjon- julehandel i august!
Mamsen&2Gull Skrevet 31. august 2007 Forfatter #16 Skrevet 31. august 2007 Oi, du er jammen effektiv.. Her er det også slik at eg må handle inn gavene, og derfor må det gjøres snart.. Husbonden er visst ikke så glad i shopping.. Hehe. Å som du sier så har vi vel aldre ting å henge fingrene i i førjulstida.. Har termin 8.des, så jeg staser på at jeg skal være ferdi med julegavene til babyen er født:)
pnillan Skrevet 31. august 2007 #17 Skrevet 31. august 2007 Oj, nå ble jeg også inspirert! skal ihvertfall skrive lister over hvem som skal ha gaver og julekort.... Noen av gavene blir enkle iår, har termin i oktober og har tenkt å ta bilder av vesla og 2-åringen, da er alle oldeforeldre og besteforeldre dekket i hvertfall....
amy_de Skrevet 1. september 2007 #18 Skrevet 1. september 2007 Jeg handler de fleste gavene mine på nett: www.unicef.no Masse flotte gaver, så får jeg en mye bedre følelse når jeg vet at pengene går til barn som trenger det i stedet for oslo city Alle setter pris på disse gavene, ser i familien vår har man blitt mer og mer oppmerksom på å holde seg unda den overdrevne kjøpefesten, men det er jo hyggelig å gi og få noe pent fordet!
Gjest Skrevet 1. september 2007 #19 Skrevet 1. september 2007 Jeg har allerede startet,jeg tar min side av familien så får sambo ordne med sine,ikke sikkert han er enig i det da,men jeg har nok å tenke på om jeg ikke skal ta den siden også,gjorde det slik i fjor også.
Mamsen&2Gull Skrevet 1. september 2007 Forfatter #20 Skrevet 1. september 2007 Har tenkt på det samme jeg også. Men da har jeg på følelsen at de på sida hans får gaver som koster mer. Å det er ikke rettferdig. Selv om det er tanken som teller...
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 1. september 2007 #21 Skrevet 1. september 2007 Inspirert av denne tråden har jeg nettopp bestilt den første julegaven. Poden skal få Barcelona bortedrakt med shorts og strømper. Ønsker seg veldig det. Og da gjenstår det å se om mor klarer å holde det hemmelig helt til jul.....hmmmm..... Har ikke så mange å kjøpe til da, så vi venter en stund til. Er redd for at ønskene endrer seg, det er jo noen måneder igjen.
Mamsen&2Gull Skrevet 1. september 2007 Forfatter #22 Skrevet 1. september 2007 Så bra at du ble inspirert da.. vet hva jeg skal kjøpe til gutten jeg å.. Bio-togbane.. Er helt vill hver gang vi går forbi lekebutikken:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå