Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min er veldig snill, og kjempe flink til alt mulig. MEN når det kommer til sønnen vår, virker han totalt uinteressert. Jeg er Sååå sliten, for jeg har han hele tiden, og gutten har blitt skikkelig mamma dalt:) Jeg elsker sønnen min over alt, men det kunne vært deilig med litt avlastning.. Han har hatt 5 uker pappaperm nå, og ikke stått opp og tatt gutten en eneste gang så jeg kanskje kunne få sovet bare en time lengre... Ikke hører han når han gråter om natta. Ikke "kjenner" han når gutten har bæsja i bleia, for han vil helst ikke skifte på han.

Når han har han på fanget, og gutten begynner å gråte, gjør han ingenting, så blir han sur og kjefter på meg fordi jeg sier at han må aktivisere gutten litt, eller leke med han eller noe. Det er alltid jeg som bestemmer hva han skal gjøre med gutten sier han. Men f.... han gjør jo aldri noe..

Noen som veit hva jeg skal gjøre????

Hjelp.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La gutten være igjen hjemme og ta deg en tur til en venninne, da MÅ han ta seg av han.. Mennene våre gjør det som er mest lettvint som regel, er og du der er det lett for han å overlate han til deg hele tiden.. Er bare sånn de er, de må lokkes og tvinges :o) Skriv gjerne en liste over når han skal sove og når han skal ha mat, sånn at han ikke føler seg helt i villrede.. Lykke til =)

Skrevet

Eneste jeg tror du kan gjøre er å overlate gutten til faren uten at du er i nærheten. Det er en grun til at jeg er motstander av at mor kan være hjemme når far har pappaperm. Så lenge du er der for å ta over vil nok samboeren fortsette å overlate det han ikke liker eller det han er usikker på hvordan gjøres, til deg.

Skrevet

Har prøvd det...

Han skifter bleia når han har bæsja da, men mat og melk, det "skjønner" han ikke. Og jeg har fortalt og skrevet ned utallige ganger, hvordan lage mme osv... Så nå har jeg ikke samvittighet til å være lenge borte av gangen.

Noen ganger blir jeg bare så irritert, men jeg får bare dra bort litt oftere da kanskje:)

Skrevet

Kan ikke annet enn å gi samme rådet som de over her. La pappaen ha babyen mens du gjør noe annet, reis på shopping eller ta en jentekveld med noen venninder. Pappaen blir nok ingen "superpappa" etter en slik dag/kveld, men etterhvert som han blir mer og mer vandt til å ha babyen så vil du nok se at han tar mer iniativ. Rett og slett fordi han vet hva han skal gjøre.

Og må si meg enig med Poamin, at pappa bør absolutt få være hjemme alene med barne(a) når det er pappa perm. Etter 6uker å ha vært "hjemme pappa" får han et helt annet forhold til barnet og husarbeid. Og setter nok mer pris på det arbeidet som somregel feller på mammaen.

MEn er jo ikke noe å gjøre med det nå i ettertid, men kanskje noe å tenke på til neste barn kommer i hus;)

Skrevet

Så du skrev lenger oppe at han synest det var vasnkelig å lage mme. Kjøp slike pakker med ferdig nan, de kan varmes i micro. Så eneste han da trenger om å passe på er at det ikke blir for varmt, noe selv en mann kan klare;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...