Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 31. august 2007 #1 Skrevet 31. august 2007 Det står at det er fra 6 mnd. Men er det veldig viktig? Jenta vår er nå 5 mnd. Avokado og banan (fra 6 mnd, gir 1-2 porsjoner) Denne snarretten metter godt og er fin å ha med seg på tur. I butikken gjelder det å velge en avokado som er fast, men likevel gir etter for et lett trykk på toppen og i bunnen. Du kan erstatte banan med finrevet pære, moset honningmelon eller og en melon. ½ avokado (moden) ¼ -1/2 banan Vask avocado godt, og del den på langs. Sett en stor kniv i steinen og vri den ut av kjøttet. Grav ut fruktkjøttet med skje, mos det med en gaffel. Mos bananbitene med avokadomosen. Spe eventuelt med 2 ss brystmelk eller morsmelkerstatning. Mosen er nå blitt deilig puré som legges tilbake i det tomme skallet for servering. En ting til - Kan jeg gi henne most potet blandet med mm/mme?
trompetisten Skrevet 31. august 2007 #2 Skrevet 31. august 2007 Årsaken til at man skriver stort sett fra 6 mnd, er pga man anbefaler å vente med fast føde til 6 måneder. Du kan trygt gi avokado og banan, men vær obs på at banan kan være kraftig for magen (gir luft, hard avføring etc). Jeg brukte av og til å koke opp eple (for å få den myk og "porøs") som jeg moset. Jeg ga også moset potet med melk i til mini`n min. Bladet også inn i litt kokt gulrot, da det gir litt mer smak. Uansett ville jeg vært forsiktig med mengden enda, siden hun er bare 5 måneder gammel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå