HeBergen Skrevet 31. august 2007 #1 Skrevet 31. august 2007 Jeg har foreløpig ikke fått noen strekkmerker el liknende, men kjenner en viss frykt for at d skal skje i stor skala, etter som min mor fikk sin mage nærmest ødelagt da hun gikk med meg og mine søsken.. Noen som er plaget med strekkmerker? Når kom de i såfall? Mener å ha lest en plass at så lenge det er mulig å klipe i huden er det liten fare for strekkmerker...Stemmer det? Er 29 uker.
mammat2goll Skrevet 31. august 2007 #2 Skrevet 31. august 2007 Jeg fikk mine første strekkmerker rundt uke 32 og etter det kom det snikende fler og flere helt frem til fødsel. Så både magen og hoftene mine er fulle av strekkmerker...Strekkmerker er jo litt arvelig da,men du kan jo være heldig å slippe unna
Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #4 Skrevet 31. august 2007 Jeg fikk der d gikk an å klipe i huden og. Det er både hormonelt og arvelig. Slapp av. Man dør ikke av å få noen strekkmerker. Noen får det siste uka, noen får det i uke 12
Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #5 Skrevet 31. august 2007 Jeg har åtte strekkmerker totalt på sidene, fire på venstre side og fire på høyre side. men av en eller annen grunn har jeg fått mine strekkmerker på LÅRENE! jeg er nå 36+5
Vektbaby, prinsesse 07 + spire Skrevet 31. august 2007 #6 Skrevet 31. august 2007 Jeg er i uke 36 og har ikke fått noen strekkmerker enda, bank i bordet! Men, vet det er mange som får dem rundt termin så jeg er ikke trygg på å slippe unna helt. Tror det har mye med gener og gjøre, men du trenger ikke nødvendigvis få selv om din mor har fått. Jeg har også hørt at så lenge man får tak i litt hud er det liten sjans for å få strekkmerker. Jeg har også hørt at de strekkmerkene man gjerne får tidlig er de som kommer av hormonelle årsaker, eller arvelige, mens de som kommer senere kommer fordi huden strekker seg.
clodiz Skrevet 31. august 2007 #7 Skrevet 31. august 2007 Hei,skjønner frustrasjonen din,så eg starta min "kamp" mot strekk merker allerede fra dag 1 eg fant ut eg va gravid. Har brukt jordnøttolje,babyolje,shea-body butter,kakaobody-butter,vitamin E olje,green tee med honey drops, og smurt meg litt over gjennomsnittet tør eg påstå. enda ikke fått noen merker,er 2 uker unna termin,. Virker ikke alt dette,virke nok ingenting:/ Det ligger latent i huden om ein får merker eller ikke,men det følest bedre om ein gjør ein innsats:) Lykke te:)
Mamma'n til Tobias♥ Skrevet 31. august 2007 #8 Skrevet 31. august 2007 Jeg fikk et strekkmerke over navlen ganske tidlig. Hadde ingen bortsett fra dette fram til ca 2-3 uker før termin. Nå er hele magen dekorert. :/ Kjedelig!!!!
spireliten Skrevet 31. august 2007 #9 Skrevet 31. august 2007 Har berget meg til nå. Bank i bordet. De kommer vel kanskje etterhvert tenker jeg. Er nå 36 uker på vei.
Milla-baby Skrevet 31. august 2007 #10 Skrevet 31. august 2007 Jeg har ikke fått noen strekkmerker enda.... har termin i morgen, så håper virkelig jeg slipper unna! Men verken min søster eller min mor har fått strekkmerker i sine svangerskap heller. Mange får jo strekkmerker helt i begynnelsen av svangerskapet, da er det vel horomonelt. Men om en får det etter hvert som magen vokser og huden strekkes, tror jeg kommer ann på elastisiteten i huden / type hud.
twoboys & a girl Skrevet 31. august 2007 #11 Skrevet 31. august 2007 Fikk det like før fødselen, gikk 9 dager over. Ikke så mange, men revnet over navelen og det svei skikkelig. Håper jeg er like heldig nå)
aanonym Skrevet 31. august 2007 #12 Skrevet 31. august 2007 Det er jo i underhuden strekkmerkene kommer. Hjelper det da å smøre overhuden? Har ikke helt trua på det...
"husmor"med lille Nora Skrevet 31. august 2007 #13 Skrevet 31. august 2007 eg er i uke 38+4 og har forsatt ikke fått noen;) men sitter å venter på de.. eg fikk masse strekkmerker når eg var 15-17år men ingen nå.. nå er eg 19 år.. strekkmerker er ikke arvelig! det har med hvordan og hvorm ye hormoner en har i seg. og en arver ikke hormoner fra foreldre eller annen slekt.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 31. august 2007 #14 Skrevet 31. august 2007 er 36+4 ig har enda ikke fått noen (****bank i bordet****) men de kan fortsatt komme da, enda en stund igjen...
sommerbebi Skrevet 31. august 2007 #15 Skrevet 31. august 2007 Fant mitt første strekkmerke idag, 2 dager etter termin.. Så jeg håper det blir med det ene Jeg har smurt med kroppsolje hver morgen og kveld, men jeg aner jo ikke om det er det som har gjort susen, frem til nå..
snartmammatil4 Skrevet 31. august 2007 #16 Skrevet 31. august 2007 de eneste jeg fikk fikk jeg 2 uker etter fødsel;) trodde jeg hadde sluppet unna, men neida;) er visst like stor belastning for huden at man går fort ned i vekt, og etter 2 uker var magen flat, det blei vel for mye frem og tilbake for huden:)
Suturtang Skrevet 31. august 2007 #17 Skrevet 31. august 2007 Har fått det 5 dager siden...2 uker til termin
velsignet med to Skrevet 31. august 2007 #18 Skrevet 31. august 2007 Her har det blitt fyllt opp på magen daglig siden uke 20. Er ganske dekorert nå ja, men ser ikke ut som det har kommet noen nye på et par uker nå, kanskje det har stoppet opp? Har heldigvis (bank i bordet) ikke fått noen andre steder da.
strekkmerketrollet Skrevet 31. august 2007 #19 Skrevet 31. august 2007 fikk dem fra ca uke 34 i begge svangerskapene... magen min ser helt herpa ut!! menmen, arbeids skade =)
barnnr.2 Skrevet 31. august 2007 #20 Skrevet 31. august 2007 Jeg er i uke 28, har ingen strekkmerker. I mitt tidligere svangerskap fikk jeg ingen strekkmerker. Min søster la på seg over 20 kg i sin graviditet, men ikke ett strekkmerke.
Honning&Nora_87 Skrevet 1. september 2007 #21 Skrevet 1. september 2007 Jeg har fått en del strekkmerker på magen..men ikke rundt navlen.. ser litt merklig ut.. ) Mine kom med et bang i uke 29, da magen plutselig falt veldig.. Etter det har det kommet mer og mer.. har nå gått i 35 uker begynner uke 36 i morgen.. Jeg har gjort alt jeg kan for å forhildre det, fetekremer, oljer. Prøver nå en strekkmerke krem fra apoteket. Koster litt, men den hjelper faktisk.. De har blitt mer bleke og har ikke strukket seg så mye mer. Fikk høre av de på apotetet at det er veldig individuelt om den funker eller ikke.. men er man bekymret kan den forebygge... eller hjelpe litt i etterkant.. Håper dette hjelper... Ps på en venninnne av meg forsvant alle strekkmerkene når hun brukte denne kremen...
MariaEW- 05.10.07♥ Skrevet 1. september 2007 #22 Skrevet 1. september 2007 hadde atrekkmerker kun vært arvelig, hadde jeg vært heldig. min mor "fikk ett par på rumpa" etter 3 fødsler, og her går jeg rundt som ett vandrende kart.. urettferdig! gjør det jeg kan her også, ikke bare for min del, men for at samboeren ska lse at jeg virkelig prøver å holde på kroppen min. tar omega3 også for dette, da det er med på å "smøre" innvendig, weleda svangerskapsolje og jeg klør meg ikke med negler, kun gnir.. har kjøpt en krem på the body shop som skal redusere strekkmerker til etterpå.. er ikke sikker på om den funker, men er villig til å prøve det meste.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #23 Skrevet 1. september 2007 hvilken krem er dette bolle_i_magen_87? altså hva heter den;)
tvilling73, 05/07 Skrevet 1. september 2007 #24 Skrevet 1. september 2007 Fikk alle mine de 11 dagene jeg gikk overtid og de var mange!! OG fy så de klødde når magen var på retur!!
Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #25 Skrevet 1. september 2007 jeg har ikke fått på sidene rumpa lårene brystene under eller over mange.. men alle MIDT på magen. rundt naveln.. åååhh.. da kan de ikke skjules uansett.. uke 29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå