Gå til innhold

Hjelp! Skal steke kyllingfilet...


Anbefalte innlegg

Skrevet

og tenkte å steke dem i stekeovnen. Hvordan steker dere dem da? Hvor, hvor lenge, i hva osv... Sånne med vanlig tykkelse....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å steke dem i stekepannen.... steker til de er gjennomstekt;) kutter i den etter en stund for å sjekke=)

Skrevet

Det går fint å steke dem i ovnen. Hvis du vil ha stekeskorpe kan du brune dem litt på glovarm panne. Legg dem i ei vanlig smurt langpanne, eller på bakepapir hvis du er på slankern. Hvis du steker de på ca 180 grader vil jeg tro de trenger ca 15 min. Kjenn på dem, de blir fastere når de er stekte enn når de er rå. Hvis de er mye mykere der de er tykkest, så kan de nok stå litt til. Lurt å snu dem underveis!

 

Det hender jeg steker kyllingbryst eller indrefilet av svin i ovnen, og snur og pensler litt med grillolje underveis. Slenger noen potetbåter sammen med kjøttet, og stenker litt grillolje på de også. Kjempegodt med salat til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...