Gå til innhold

Hvordan fungerer del 2 på sykmeldingen???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, var nettopp å hentet min sykmelding og leverte den hos NAV.... men når jeg kommer hjem så ser jeg at min lege ikke har skrevet noe på del 2, Medisinske årsaker til at arbeidsrelatert aktivitet ikke er igangsatt. Der skal lege krysse av ja eller nei på : sykdommen i seg selv, behandlingsopplegg, andre årsaker.

Jeg ser på tidligere sykmeldinger at han har krysset av der og skrevet på symptomer og status presens.

Har dette noen innvirkning på om jeg får utbetalt sykepenger eller ikke??

Har vært sykmeldt siden 2 juni og sammenhengende til nå og videre utover.

Ønsker mange svar!!!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei! tror ikke legen trenger å krysse ut dette hver gang men bare annenhver måned eller et eller annet... har ikke hatt noe innvirkning på min sykemelding ihvertfall, har vært sykemeldt siden februar, har gått i permisjon nå.

Skrevet

Okey, håper virkelig det for jeg trenger så sårt de pengene jeg får!! :)

Takk for raskt svar!!! Blir stressa over all den papirmølla...

Skrevet

Legen skal fylle ut del 2 hvis du er sykemeldt i over 8 uker..Hvis arb giver ikke kan tilrettelegge eller hvis legen mener du ikke kan jobbe i det hele tatt.Man får et skriv fra nav etter 7-8 uker .Men det gjelder ikke hvis legen har utfylt del 2..Min lege glemte det , men jeg så det selv.Så jeg fikk mint henne på det.Eller så hadde jeg ikke fått utbetalt sykepenger i August.Hadde da vært sykemeldt lengre en 8 uker..

Skrevet

Legen min glemte det sist, så like før pengene skulle utbetales fikk jeg brev om det fra nav. Det sto at lege måtte fylle ut del 2 eller så måtte arb.giver skrive bekreftelse på at jeg ikke kan jobbe... Da ringte jeg legen å han ordnet det... Men jeg fikk jo pengene senere da:S

Skrevet

Okey, så det er lurt av meg å ta kontakt med legen min??

Vil helst ikke sitte uten penger i slutten av mnd.

Ringte nav i stad og spurte, men vedkommende jeg snakket med mente legene ikke trengte å skrive der, men han viste ikke at jeg har vært sykmeldt over 8 uker....

Kontrakten min gikk ut i juli så jeg står som arbeidsledig på sykmeldingen... har det noen innvirkning på saken???

Skrevet

Så jeg må kontakte legen min,ang del 2... dette må jeg gjøre selv om jeg er arbeidsledig??

Kontrakten min gikk ut i juli... så jeg har selv krysset av arbeidsledig på sykmeldingen.

Takker så masse for svar!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...