Gå til innhold

Dagsoving.. Ikke så lett det gitt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er litt over 5 mnd. Han sover ikke så bra på dagen, enda han er stuptrøtt.. Han har noen perioder hvor han kan sove flere timer på dagtid, men det er veldig sjeldent. Nå så sover han 30-45 min etter frokost, 45 min. etter lunsj å så kan han sove opptil 1,5 time etter middag.. Jeg har til nå lagt han ute i vogna på dagtid. Trille tur virker heller ikke.. Men nå har jeg lagt han inne i senga noen ganger, der er det mørkt. Han sover da mye bedr eog lengere. Men jeg skulle jo gjerne ha skilt mellom natt og dag da..

Men vi har gode rutiner på kvelden og han sovner uten problem hver kveld. Det har han gjort i 3 mnd. nå. Tror dere jeg ødelegger kveldsrutinene våre, og at jeg forvirrer han med dag og natt om jeg lar han ligge inne i senga si om dagen også? Eller tror dere han er så klar over når det er natt at det går bra? Han må jo sove litt på dagen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det funka hvertfall fint på vesla mi, sov mye bedre på dagtid i senga si, og det blei ikke no mere tull på kvelden av den grunn. De skjønner nok forskjell på natt og dag, for rutinene og lydene i huset blir uansett litt anderledes på dag og natt. Og så er det noen kloke hoder som har sagt at søvn avler søvn, at dess bedre de sover om dagen, jo bedre sover de om natta. Det stemmer oxo på vesla mi, hvis hu ikke sover skikkelig på dagen så får vi ei ganske urolig natt.

Jeg sier ikke at det funker på alle barn, for alle er forskjellige, men det går jo an å prøve?

Skrevet

Jeg lagde "mat og sove skjema" til mine barn. Skrev opp hvor mye og når de spiste og hvor ofte og lenge de som. Da fant jeg etterhvert mange sammenhenger mellom mat og søvn. Dette gjorde at vi fikk litt mer kontroll på lurer på dagen og kveldslegging.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...