Gå til innhold

Idun og Laurits, hva er det for slags navn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idun ........... ketshup. Kan ikke kalle opp ungen etter ketshup!!!!

Laurits.......høres bare helt grusomt ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opprinnelse norrøn

Navnedag 31. januar

Betydning norrøn id som betyr omigjen, fornyelse, iver + unn elske

Kjente personer Idun(n) var Brages hustru, tok vare på de eplene gudene skulle få spise for å holde seg unge

ikke oppkalt etter ketchup serru, vel heller ketchupen som er oppkalt etter Brages hustru. mye konserveringsstoffer så amn holder seg sikkert une lenger ved å spise en del.

Skrevet

Enig...forferdelige navn..stakkars unger/folk.

Skrevet

Om 50 år er det sikkert våre etterkommere som sitter her og sier:

"Noah... Leander...?????? Hvem i HULESTE kaller ungene sine for det??????

Skrevet

Mange dødsschtøgge navn ute og går!

Noah er vel fint nok ?

Skrevet

Noahhhhhh...

Hvorfor ikke bare Noa?

Leander høres ut som en variant av tusenbein-dyret.

Skrevet

Regner med alle små Noa-gutter kommer til å bli mobbet den dagen de begynner i barnehagen og de andre ungene synger den velkjente barnesangen "Atte katte Noa"....

Skrevet

Syns Idun er fint jeg. Bedre den enn ett av alle poppis navna.

Hvorfor i all verden alle skal kalle ungene det samme aner ikke jeg.

Sier ikke stakkars unge hvis ungen heter Idun, men heter ungen derimot: Leah, Thea, Storm, Leander eller ett annet poppis navn, DA sier jeg stakkars unge. Stakkars unge som kommer i barnehage/klasse med mange unger som heter det samme.

Selv oppkaller jeg heller, liker gode gamle norske navn jeg :) Men sikkert noen som ikke liker det også. Smak og behag :)

Huff...Storm er værst...stakkars unger som har foreldre med LITT for mye dilla på Cæsar *dån*

Skrevet

Herregud kor trangsynt dåkker e'...

Alle har sine assosiasjona til navn, uansett - går nesten ikke an å diskutere fordi man e så forskjellig. Uansett - sjelden onga no blir mobba for navn dem har, fordi det heldigvis finnes så mange ulike forskjellige navn heldigvis. Onga e flott sånnsett, Men høre at dåkker mødre kanskje blir verst på akkurat det. Skjerp dåkker!!!

Skrevet

Lurer på hva dere heter sjøl jeg, ville dere kalt ungen deres det kanskje? NEI NETTOPP!! Point taken eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...