Gå til innhold

Dere som bruker smokk til babyen... Ønsker mange svar!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags smokk foretrekker babyen deres, når begynte dere, og når begynte babyen og suge skikkelig på den uten at dere stadig måtte hjelpe den inn?

Noen tips ang tilvending??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten vår fikk smokk på sykehuset siden han var innlagt på intensiven og måtte ta mange blodprøver.. så var smokken med sukkervann på en trøst!

Han har kun brukt avent -smokken. Vi har prøvd oss på mange andre typer, særlig de some r mer anbefalt for å unngå kryssbitt..

Men han tar kun avent. Vi trnger bare putte den i munnen og så smatter han på den selv med en gang, og slik har det alltid vært!

Tror det er smart å begynne tidlig med smokk hvis man vil at baby´n skal bruke det, kjenner flere som ventet til baby`n var 3-4 mnd og da ville de ikke ta den!

Skrevet

Snuppa fikk sutt når hun var 1 dag gammel, når vi satt henne i bilstolen for første gang og skulle kjøre hjem.. Hun tok den med en gang :o) Nuk smokker går det på her, er så fin form på de som passer fint i ganen. Str 1 til de aller minste, og nå bruker hun str 2.. er 9mnd nå. Tok litt tid før hun slutta å spytte den ut.. Nå elsker hun smokken =) De er jo så søte med smokk og det er jo så praktisk.

Skrevet

Min har bare fått et alternativ hun, nemlig den de selger i matbutikkene (avent er det vel), gjorde den feilen med storebror å la han venne seg til en smokk det var vanskelig å få tak i, og han nektet selvfølgelig å ta noen annen etterhvert..

Nå er vesla 3mnd og tar smokken med en gang hun får den i munnen og holder den der uten at den "faller" ut fordi hun glemmer suge. Har den liggende i vogna/senga og hun koser seg veldig med den når hun skal sove. Bruker den allerede nå minst mulig når hun er våken..

Skrevet

Min lille gutt liker Avent silikonsmokkene best. Begynte med smokk når han var ca 3 uker gammel, skulle ønske vi hadde begynt enda tidligere faktisk, han har et stort sugebehov.

Smokken har sittet som støpt siden han fikk den i munnen første gang. Det var Pappaen som gav han den, hørt at det skal være lurest.

Skrevet

Akkurat ja!! For han vil ikke ta smokken når jeg gir han den, men når pappaen derimot gjør det er det lettere!!

Skrevet

Bruker Avent (silikon). Begynte med smokk når han var ca 3 uker gammel. Tok den relativt ganske lett. Var bare å putte den i munnen hans og da satt den :D

Skrevet

Ja det er vel noe med at de forbinder oss med pupp og mat, og da vil de vel heller ha det å kose på. Mens pappaen er det bare kosen med og ikke mat, og da er det greit med smokk for ekstra kos.

Skrevet

Begynte når snuppa var ett par dager gammel. Bruker avent smokkene,har prøvd andre merker men hun vil ikke ta de andre.

Skrevet

Hun begynte å få smokken da hun var ca 1 uke tror jeg det var. Husker ikke når hun tok den ordentlig, men ikke så veldig lang tid...

Vi har prøvd ut flere typer, men det er avent sin som fungerer best:)

Skrevet

Min fikk smokk etter en uke. Han brukte meg som smokk og hadde kjmpe suge behov,så det var ikke noe problem å starte med det. Mïn liker best Nam sine silikonsmokker. Han har tatt ordent og, men ikke når han er trett eller sulten, da funker de ikke. Men forstår de egentlig godt, er jo ikke "smokk" på en måte.

Man må bare lete gjennom det store utvalget til man finner den smokken barnet liker og tar.

Lykke til

Skrevet

Hun fikk smokk da hun var 9 dager gammel. Hun hadde et enormt suttebehov, og puppene mine ble like mye brukt som smokk som matpakke.. Så, det var helt klart bra for oss begge to å få innført smokken. Var null innkjøringsperiode. Har både MAM og NUK-smokker. Bruker mest NUK, men hun tar begge uten problemer.

Så lenge hun ikke sutter i hjel mine brystvorter, eller sine egne fingre, så er jeg fornøyd.

Skrevet

Her er det NUK smokkene som gjelder. Etter mye prøving så var det den hun ville ha. Tror hun var ca 5 uker da når hun endelig tok den.

Skrevet

Hei! Hun tar alle slags smokker her;)

Men har en ide til deg; Når gullet er sulten, så gi smokk i noen min før mat.. mye lettere siden gullet da har stor sugelyst;) Etterhvert blir h*n vant med å kjenne smokken i munnen!!

Skrevet

her går det i nuk. men det må være silikon.

Skrevet

Vi begynte å prøve med smokk da gullet var ca.1uke gammel. Han begynte å ta den ganske greit når han var 2-3 uker, mener jeg å huske. Nuk-smokkene i silikon var det som slo an her : )

Et tips som funket her er å ha litt vann på smokken. Da tok han den lettere.

Nå er han 10måneder og tar fint andre merker enn Nuk også, men det er mest Nuk vi bruker.

Skrevet

Fikk på sykehuset. Tok smokken med en gang. Foretrekker MAM smokker i latex.

Skrevet

har bare prøvd MAM sine jeg, har begynte med den 1 1/2 dag gammel og den har sittet som et skudd fra første stund...

Skrevet

Hva som helst...

Smokkegal jente

Begynte med brune smokker når hun begynte å bite hull i silikonsmokkene.

Skrevet

Ja, akkurat smukken va et eventyr her i gården... Begynte da ho va 1 uke gammel, men ho ville ikkje ha. Brukte faktisk flere hundre krone på ulike typa sutt: ortodent, mam, avent gode gamle med rund tupp, flat tupp pluss flere og alle sorter blei prøvd i både silikon og lateks. Smurte suttan inn i morsmelk å sukkervann til ingen nytte. Prøvde å gi ho den når ho va våken å lure den inn når ho sov, fortsatt ingen nytte. Ga vel egentlig opp etter 3 mnd. Men så begynte ho å suge på mer og mer på tommelen og æ tenkte at æ måtte prøve sutt en gang t. Så da kjøpte æ den vidunderlige NUK i lateks å hadde storesøstra til å gi ho den; SUKSESS!!! Jippi!! Ny hverdag da ja :o) Da va ho 4 mnd.

Skrevet

Begynte da hun var 3 mnd etter iherdig forsøk med flere varianter, bare gulpet av de andre og klarte ikke å holde på de.

Helt til jeg kjøpte latexsmokken fra Chicco! En brun, heller mindre pen smokk med veldig liten sutt.

En ny verden! Etter dette akepterte hun etterhvert også MAM sine.

Nå er hun 9 mnd og bruker MAM Air, men bare ved søvn, lengre bilturer/trilleturer og trøst.

Skrevet

Vi bruker Trøst, som fåes på enkelte apotek, og på www.akgrieg.no

den sitter som støpt... (nesten hvertfall... ;-)

Litt annen form en disse vanlige smokkene...

Skrevet

Snuppa bruker Nuk sine smokker...d var de minste jeg fant, synes alle andre var så store...har prøvd mam og medela og, men d er bare Nuk hun vil ha...trenger av og til litt "mild tvang" til å ta smokken, men når hun først får taket på d suger hun som en gal :) Går bedre og bedre for hver dag...:) Er så greit at hun nå vil ta den, for hun roer seg sånn når hun har smokken...

Skrevet

Adriana fikk smokk på sykehuset da hun var 1 dag. Den heter Wee Soothie. På den står det; For hospital use only... Prøvde andre smokker , men bare gråt, så da tok vi den med hjem. Glad for det!

Skrevet

Småen fikk smokk på føden, men da klarte han bare å ta nuk smokk. De andre ville han ikke ha. Etterhvert ble det en avent smokk som ble favoritten og nå de siste mnd har han bare ville ha mam smokker. Så her har det variert litt.

Virker ikke som om han bryr seg noe om det er latex eller silikon, men vi har for det meste latex smokker da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...