Prinsesse Sophia Skrevet 31. august 2007 #1 Skrevet 31. august 2007 Jeg har kjent liv fra uke 15 omtrent ikke mye men litt. Var på ultralyd forrige fredag(uke 17) og fikk vite at det var en liten jente og at alt sto bra til. Nå i ca 4 dager har jeg ikke kjent tegn til liv ble litt engstelig å prøvde å få tak i jordmor som selvførgelig har fri i dag. Snakket med hennes kollega, forklarte situasjonen og fikk streng bekjed om å komme meg ned på legevakten. Det var ikke særlig beroliggende. Ringte gynekologen min å skal inn dit i dag for skjekk. Er det noen andre som har opplevd dette noengang? Kjent liv men så pluttselig helt stille. Håper noen kan svare. Klem fra meg
snart_tre_små Skrevet 31. august 2007 #2 Skrevet 31. august 2007 Har ikke opplevd det selv, men skjønner at du blir urolig! Heldigvis står det i alle disse bøkene at det er vanlig.. Men godt at du får sjekket det! Ønsker deg masse lykke til! Gi beskjed hvordan det går?! Hilsen
Suss@ med 3 gutter Skrevet 31. august 2007 #3 Skrevet 31. august 2007 ja jeg er i uke 24 i dag, og har ikke kjent no særlig liv de siste dagene, så jeg skal til legen og sjekke hjerte lyden nå..
Prinsesse Sophia Skrevet 31. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 31. august 2007 Synes dette er skikkelig guffent. De skremmer jo livshiten ut av meg.
Suss@ med 3 gutter Skrevet 31. august 2007 #5 Skrevet 31. august 2007 jepp skjønner hva du mener ja..det er helt forferdelig!! men kansje du og skal ta en tur til legen så du kan høre litt på hjertet..
Prinsesse Sophia Skrevet 31. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 31. august 2007 Skal til gynekologen kl 14:40 heldigvis
Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #7 Skrevet 31. august 2007 Jeg kjente liv stort sett daglig fra uke 14, men hadde noen dager innimellom som jeg ikke kjente liv i det hele tatt (også flere dager i strekk). Dette varte frem til ca uke 20. Fra da av har jeg kjent mye liv, til mer eller mindre faste tider i døgnet, hver eneste dag. Det sies at man ikke trenger å kjenne liv hver dag før man kommer en 22-24 uker på vei, så jeg har ikke bekymra meg over dette. Kan hende babyen sparker mot morkaka eller ryggen din, slik at du ikke kjenner sparkene? Uansett er det vel bedre å få dratt innom lege/legevakt/Jm for å få sjekka fosterlyd, i stedet for å gå hjemme å bekymre seg =0) Jeg gjorde dette flere ganger i mitt første svangerskap, og det er jo fort gjort å få sjekka fosterlyden med doppler
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 31. august 2007 #8 Skrevet 31. august 2007 oops skulle ikke være anoym den.... =0)
Gjest Skrevet 31. august 2007 #9 Skrevet 31. august 2007 Fikk beskjed av jordmor i går at det er fra uke 28 man SKAL kjenne liv hver dag. Frem til da er det normalt at man i perioder kjenner lite og mye liv.
mimmitiltre Skrevet 31. august 2007 #10 Skrevet 31. august 2007 hei, er i uke 21 naa, har kjent masse liv noen dager men de siste dagene har det vaert ganske stille. har hoert at det kan hende babyen har snudd seg og sparker inn mot magen og at man da ikke kjenner sparkene foer man er lengre fremme i terminen. proever selv ikke aa stresse over det, men er jo koselig naar man kjenner liv. Har hoert av jordmoren min at det kan "hjelpe" aa drikke en sukker holdig drikk og deretter aa legge seg ned paa ryggen og saa kjenne etter. set skulle vekke babyen og gjoere det lettere aa kjenne liv:) kan du si ifra hvordan det gikk hos legen? Haaper det gaar bra!!!! super lykke til!!! klem:)
*~2barnsmamma~* Skrevet 31. august 2007 #12 Skrevet 31. august 2007 Hmmm...mange forskjellige meninger ser jeg... Min JM sa at når jeg først hadde begynt å kjenne liv, så SKAL jeg kjenne i allefall litt liv hver dag (kan godt variere hvor mye). Men at etter uke 25-26 skal man kjenne den serien med spark hver dag som Tell Trivselen snakker om. 20 spark på en halvtime eller hva det nå er...
Belladonna med to gutter Skrevet 31. august 2007 #13 Skrevet 31. august 2007 Hvordan har det gått med deg idag? Håper det beste...
Prinsesse Sophia Skrevet 31. august 2007 Forfatter #16 Skrevet 31. august 2007 Hei jenter, dere er vel søte. Alt har heldigvis gått bra hjertet banket og alt så bra ut. Spurte gynekologen om jeg var helt overhysterisk men hun mente at jeg gjorde det riktige når det var så lenge siden jeg har kjent noe. Hun så også at det var en liten prinsesse:) Hun nevnte også at morkaken var ganske tykk på framsiden hos meg og at den kan virke som en buffer. Tusen takk for all varme:)
Sunniva78 har to små Skrevet 31. august 2007 #17 Skrevet 31. august 2007 Så bra!!! Må være deilig å få vite at alt er i sin skjønneste orden! Og ei lita pie da... :-) Jeg blir selv engstelig om jeg ikke kjenner så mye liv. Men enda har jeg kjent litt hver dag heldigvis. Er ikke alltid bare-bare å være gravid nei!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #18 Skrevet 31. august 2007 flott at dere blir tatt på alvor når dere blir redde. men at man SKAL kjenne liv hver dag når du først har kjent har jeg aldri hørt om før. du skal vel helst kjenne liv hver dag når du har bikket godt over 20 uker, men at det kommer helt an på hvor rolig ungen faktisk er, også kan det være at den spreller som bare det, at bare du ikke kjenner alle sparkene. Gratulerer med jenta inni magen din!
Gjest Skrevet 31. august 2007 #19 Skrevet 31. august 2007 Hmmm da jeg var til jordmor sist var 23 uker på vei så sa hun at jeg skulle kjenne liv hver dag,ble litt stresset av dette når de var lite liv en dag,men har vært på sykehus til lege og jordmor etter dette og sett gutten og hørt hjertet så jeg er beroliget nå. Men rart og dumt at det er forskjellige meninger om når man skal kjenne liv hver dag og hvor mye. Blir ganske forvirrende når vi gravide leser at de sier forskjellig,hva er da rett? er kanskje ikke noen fasit på det heller.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #20 Skrevet 31. august 2007 er vell ingen fasit nei.. men jeg er ganske sikker på at jeg har rett hhe.. jeg har en venninne som ikke kjente liv hver dag gjennom hele svangerskapet og var generelt MYE bekymret. hun fødte en velskapt jente, som var minst like rolig som hun var inni magen. så da fikk hun høre at det ikke var rart hun var så rolig inni magen. de fleste merker vell liv hver dag, men det finnes de som ikke gjør det også. jeg har full forståelse altså. Jeg har kjent noe rart noe to ganger på 4 dager nå, og da skal jeg visst kjenne noe hverdag i følge noen jordmødre. men det stoler jeg ikke på. når den vil sparke meg, så sparker den meg. men så er jeg bare i uke 17 nå da..
mucha Skrevet 31. august 2007 #21 Skrevet 31. august 2007 jeg hadde kjent liv hver dag i tre uker før det plutselig var full stopp. dette var også etter ul.Gikk til jordmor å fikk høre hjertelyd,men det gikk fortsatt fire dager før jeg kjente noe igjen.Nå er alt i sjønneste orden,å babyen turner rundt som bare det;) Ble veldig bekymret selv,men jordmoren sa at hun mest sannsynlig sparket innover mot ryggen istedet....Håper du kjener et dult snart,så du slipper å bekymre deg sånn:)
purple Skrevet 1. september 2007 #22 Skrevet 1. september 2007 du er jo bare i uke 17 enda så ta det med ro. Jeg er i uke 20 og har ikk ekjent liv enda jeg. På ul var alt i orden og den lille var aktiv som bare det. Ikke vanlig å kjene liv hver dag så tidlig fikk jeg besked om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå