Gå til innhold

kavli ostene?hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har spist en del kavli smøreost naturell og reke på tube. men der står det ikke at det er pasteurisert ost. må dette absolutt stå på pakningen?er snart fire mnd gravid...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det skal stå på tubene om den er pasteurisert.

Står det ikke er den kanskje ikke det..

Du eller babyen har jo ikke blitt syke til nå, så du får heller slutte å spise det :)

Skrevet

Det skal stå om det er upasteurisert melk uansett produkt, så om det er melk i osten (som det ganske sikkert er) så er nok melka pasteurisert. Og det er upasteuriserte produkter gravide skal holde seg unna :-)

Skrevet

Så godt som alle melke og melkeprodukter i Norge skal være pasteuriserte. Og det står jo på tuben at den er laget av norsk hvitost, så tror den skal være rimelig trygg å spise ja. Nå tok jeg bare å søkte på pasteurisert melk på google, og fikk flere treff, så det kan jo bare du også gjøre hvis du er usikker. Evt sende en mail til Kavli å spørre.

Skrevet

Oster i Norge skal være merket hvis de er Upasteuriserte. Er de ikke merket, skal de være trygge.

Kavli er også en norsk-produsert ost, og i Norge er alle osteprodusenter lovpålagt å pasteurisere melke før produksjon. Dette gjelder også alle oster produsert i Sverige og Danmark.

Så Kavli-ostene dine er helt trygge å spise :-)

Skrevet

Signerer roskva her:) Er det Upasturisert så står det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...