Gå til innhold

BLEIESKIFTING

Anbefalte innlegg

Skrevet

når kommer tiden når det ikke kommer bæsj i bleien hele tiden? sønnen min er så sår i rompa og det hjelper vel at det ikke kommer så mye i bleia! så når stabiliserer det seg til å kanskje komme 1-2 eller flere ganger bæsj i bleia?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mini er 2,5 mnd nå og det er først siste 2-3 ukene det har stabilisert seg her og han (nesten i hvertfall) har sluttet å bæsje om natten. Prøv å smøre på litt Inotyolsalve, den er kjempegod. Du får den på apoteket.

Skrevet

ja, det er den jeg bruker, men den sitter ikke på såret. akkurat som om det er så glatt overflate på såret. stakkars, det svir sånn når han tisser... vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre

Skrevet

La han ligge uten bleie mest mulig. Luft er det beste som finnes mot sår stump.

Skrevet

Har du prøvd silulen? Det er den aller beste salven iallefall for mine barn. Har prøvd inytiol også, den er ikke like bra som silulen. Smør det på ved hvert bleieskift, og skift bleie ofte.

La barnet ligge ofte uten bleie. Potetmel kan du også prøve om du ikke har gjort det. Har du mulighet til å skylle stumpen hans i lunket vann, framfor å bruke kluter eller kompress, så er det også veldig bra.

Førstemann var vel rundt et par måneder da han begynte å bæsje mindre. Nå har jeg en på 4 uker, og han har litt bæsj i bleia til nesten hvert bleieskift. Begynte å bli sår her for en stund siden, men gjorde disse tingene, og på to dager var han helt fin igjen.

Skrevet

Jeg ville ikke brukt potetmel i og med at det er et sår der.

La han ligge mest mulig uten bleie, kjøp sånne underlag av plast på apoteket eller bruk et tisselaken og la han ligge på det med rompa bar.

En blanding av kortison og canesten er også effektivt.

Ellers sverger jeg til Løveapotekets barnekrem. Klæsjer på i tjukt lag og det såre er borte på null tid!

Og bruk babyolje når du vasker. Det svir ikke på samme måte som såpe og tørker heller ikke ut huden slik såpe gjør.

Skrevet

Hadde samme problemet selv. Han var vel nesten tre mnd før det ble sjeldnere...

Vi luftet mye, skylte under vasken eller vasket med olivenolje, som ikke er så hardt på huden som vann( anbefalt av hs) og prøvde og skifte ofte.

Skrevet

Og så kan du få helsesøster eller lege til å se på det, om du ikke har gjort det :) Lykke til, det ordner seg nok!

Skrevet

Ville ikke blandet canesten og kortisonsalve og smurt på, uten å ha avtalt det med helsesøster eller lege. Spesielt siden det er sår der.

Skrevet

Bruk potetmel der han er sår,det er det eneste jeg har brukt,syntse det er noe kliss med de seige salvene...

Skrevet

Hvis han er skikkelig, skikkelig sår ville jeg testet krystallfiolett som fås kjøpt reseptfritt på apoteket. Det er skikkelig fargesterkt så viktig å ikke søle for mye (jeg dyppa en qtips i det og smørte forsiktig på), og heller bare skylle rompa i vask/dusj i stedet for å vaske med klut. Og luft/føntørke etterpå en periode. Så blir du forhåpentligvis kvitt sårheten i alle fall :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...