Gå til innhold

Når BURDE dem kunne snu seg begge veier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min som er et halvt år gammel snur seg ingen av veiene. Han ligger på magen og tipper over på ryggen en gang i blandt. Men virker ikke som han gjør det bevisst. Ligger han på magen, så kan han snu seg rundt seg selv en halv gang. Han ligger også og sparker med beina.

Ligger han på ryggen, så ligger han ganske rolig. Han tar tærne i munnen, å så kan han tippe over på siden, men ikke lenger.

Han ligger på magen og ryggen på gulvet flere ganger til dagen, og før jeg tae han opp, så viser jeg han hvordan han skal rulle fra mage til rygg og omvendt..

Hs sa på 5 mnd. kontrollen at neste gang så ruller han sikkert.. Neste kontroll er neste uke, å han ruller ikke noe mer..

Men er det rundt 7 mnd. det er forventet at dem kan (syns å ha lest noe om det)?

Vet at alle barn er forskjellige da, og utvikler seg i ulikt tempo..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, han kan også holde armene strake da. Han løfter seg såpass opp av gulvet.. Men oftes så blir han liggende på albuene og titte seg rundt=)

Skrevet

Ja 7 mnd begynner det å bli forventet at babyer kan rulle rygg-mage. Andre veien er ikke så nøye, mange babyer ruller i grunnen aldr mage-rygg bevist før de både krabber og reiser seg opp :-)

Skrevet

Men da har vi en mnd. til da, før at dem begynner og forvente at han kan rulle. Da får vi bare øve mer! Skjer sikkert mye på en mnd. også!

Takker for svar=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...