Gå til innhold

Klyster, hva er ulempen med å ta den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må jo være fint å få tømt seg før fødsel er skikkelig igang, men er det noen ulemper med å ta den? Virker jo ikke som at alle vil ta den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hørt om noen ulemper nei... Ba om klyster under forrige fødsel, men det var visst pressrier jeg hadde da og ikke avføring som skulle ut hehe :) Har klyster liggende her for jeg har en sønn som til tider kan gå opptil en uke uten å bæsje (veldig frustrerende!!) og siden jeg har slitt lenge med hard mage i svangerskapet så har jeg vært fristet til å ta en sånn, leste inni pakken og det er på ingen måte skaldelig å ta det verken når man er gravid eller ammer står det.

Tror nok jeg vil ha klyster den gangen her om jeg har spist masse før fødselen begynner

Skrevet

Har ikke hørt noe neg, men jordmor på svangerskapskurset sa at hvis vannet har gått er det ikke alltid man kan ta klyster pga infeksjonsfaren.

Pos er jo at det blir bedre plass for babyen når h*n skal ut.

Jeg kommer til å si ja takk hvis jeg får tilbudet!

Skrevet

infeksjonsfaren?????? Hvordan det? Det er vel nok så bakteriefullt der bak uansett????? Dette forstod jeg ikke....

Skrevet

Er vel ikke noe ulempe med og ta klyster en gang (f.eks. i begynnelsen av fødselen).

Men visst man tar klyster regelmessig pga hard mage, kan man risikere at tramtottene og trammusklene i tarmen blir ødelagt. Noe som igjen fører til enda hardere avføring, slik at man igjen blir avhengig av klyster for å få ut avføringen.

Jeg tenker ihvertfall at klyster er siste utvei, visst jeg bare har hard mage. Da er det andre alternativer som er verdt å prøve først (svisker, fiber o.l.).

Men tror nok at jeg vil kreve å få klyster når fødselen er igang, selv om det sikkert er det siste man tenker på, så er det jo ganske ekkelt å bæsje på seg under fødselen....

Skrevet

Ulempen ved å ta kyster.......ja du kan jo sette i gang fødselen......det er fakta at det kan skje.....men det behøver ikke sette i gang...

Skrevet

jeg fikk høre da jeg gikk gravid sist at alle skulle bli tilbudt det når de kom inn for å føde (fins jo unntak, hvis fødselen er godt igang o.l) men jeg fikk ikke tilbudet. tenkte egentlig ikke over det før ungen var ute...

hvis jeg føler jeg ikke har fått tømt meg når jeg skal inn på sykehuset kommer jeg nok til å be om det denne gangen. hadde egentlig tømt meg ganske bra sist. kom visst bare ut litt...

Skrevet

Jeg fikk tilbud omdet da jeg kom inn på føden og jordmor hadde undersøkt meg. Hun sa hun kjente at jeg hadde avføring i tarmen og anbefalte meg å få klyster. Det kom likevel ut litt avføring under pressriene. Jeg kjente det ikke, men jormor fortalte at det kom.

Skrevet

min mor fortalte meg i dag at jeg burde ta masse klyster når jeg hadde kommet på sykehuset.. man klarer da å fokusere lettere på fødselen og er mye mer bahagelig etterpå..

Skrevet

Jeg var fast bestemt på å få klyster, og jeg ble tilbudt dette på føden.. Meen ikke ti ville hester hadde fått meg til å gå over gangen, få satt et klyster, også sette seg ned for å drite under åpningsriene. Det var alt for vondt bare å leve da.. he he :)

Skrevet

Har hørt at det er veldig kjipt etterpå fordi man føler man må på do hele tiden, selv om det ikke er mer. Bare man drikker et glass vann så kommer det.. Hørtes ikke så bra ut det. Men det er ikke sikkert alle får det sånn da..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...