Gå til innhold

Dårlig av barnehagen....???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leverte lillegutt kl 08.30 i barnehagen idag tidlig så han kunne spise frokost sammen med de andre. Sa ifra at han hadde litt feber i natt men når jeg tok tempen idag hadde han ikke feber. Sa ifra om at jeg er hjemme idag og det er bare å ringe etter meg hvis han ikke er helt i slaget.Nå akkurat ringte jeg ned for å høre hvordan det gikk (tenkte å hente han før lur). Da sa de at han sov og at han har vært lei seg og grått og ikke vært i form. Men nå sover han sa de. Da blir jeg så lei meg og mammahjertet blør. Hvorfor ringte de meg ikke da? Jeg har jo fri idag og kunne bare kommet med en gang. Stakkars liten, han er jo bare 16 mnd gammel og ny i barnehageverden. Hva syntes dere? Greit å få litt tilbakemeldinger? Skal jeg ta det opp med dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du kan si når du henter han at " jeg synes det hadde värt fint om dere hadde ringt meg siden han ikke var helt iform og lei seg - en annen gang så setter jeg pris på om dere gjör det "

En annen ting er at om han hadde feber i går kveld/i natt så skal man jo ikke levere han i bhg. Det skal väre 1 feberfri dag för man tar ungen i bhg - så synes det var uansvarlig av deg - spes når du er hjemme idag! Men du hadde vel dine grunner :o)

Skrevet

For å være helt ærlig så synes jeg det er du som har gjort feilen her. Barn som har hatt feber på natten er som regel ikke friske uansett. Kroppstemperaturen er lav om morgenen og syke barn kan virke friske når de våkner. Det er derfor de skal ha feberfri dag før de skal tilbake i bhg.

Men du kan jo si til bhg at de skal ha lav terskel når det gjelder å kontakte deg hvis han ikke virker helt i form. Sånn generelt. :)

Skrevet

De ringte sikkert ikke fordi de vanligvis ser an ting litt, ofte kommer barna seg etter de har sovet. Men det er jo bare til å hente ham når du vil. Hadde nok holdt ham hjemme i utgangspunktet jeg da om situasjonen var sånn, men ville uten tvil å hentet han så fort som mulig etter en slik tilbakemelding.

Skrevet

Om han hadde feber i natt synes jeg ikke du skulle sendt han i bhg, spesielt når du er hjemme selv. Sorry, men jeg hadde ikke gjort det for han er ikke frisk da.

Skrevet

tror ikke jeg hadde sendt barnet i bhg om gutten hadde hatt feber om natta. Den er jo ofte borte om morgenen, og kommer i løpet av formiddagen. Kanskje om jeg hadde hatt noe veldig viktig å gjøre..

Men de kunne godt ha ringt..

Skrevet

Han har fått mmr vaksinen for 10 dager siden. Så kan vel regne med at det er derfor. Jeg ble bare lei meg. Han hadde ikke feber i barnehagen heller fikk jeg vite. Men skal gjøre som dere sier. Si ifra om at det er bare å ringe meg (også for "småting"). Han har innkjøring i barnehagen og jeg begynner i jobb på mandag. Derfor skulle han i barnehagen idag.Har ikke gjort noe annet enn å vente på å få hentet han igjen idag jeg.

Skrevet

Dette syns ikke jeg var dårlig av barnehagen i det hele tatt.

I og med at du allerede hadde vurdert at han var i form til å være der, til tross for en dårlig natt så er det vel strengt tatt du som har gjort noe feil.

Du kunne jo ha drøyd litt med å levere for å se om han event bar preg av natta.

Antagelig har personalet også hatt god kapasitet til å ta seg av gutten din til tross for at han ikke var helt i slag. Det er også noe som er med på å avgjøre hvorvidt en ringer foreldre eller ikke.

Jeg har jobbet i barnehage og ville nok tenkt at siden du vurderte han som frisk nok så ønsket du nok helst at han skulle være der, og i og med at det ikke går utover de andre barna at han krever litt ekstra så ville jeg sett det an til etter soving.

Nå er det også sånn at når de er så små så vil de nok ofte være litt småtufse og ha litt dårligere dager innimellom. Derfor så vil du nok oppleve mange ganger at du må levere han i barnehagen selv om formen ikke er på topp. Nå mener jeg ikke hvis han er syk, da har han det best hjemme.

Mne det er en kjensgjerning at små barn er mye syke det første halvåret i barnehagen, og en kan ikke ha de hjemme bare fordi de er snørrete eller har sovet lite osv.

Og selv om det kanskje smerter et morshjerte å høre dette så er personalet en stor del av ditt barns liv og de gir han omsorg som er like god som den du gir.

Skrevet

Jeg synes også at du burde ha holdt ham hjemme i dag, når han hadde feber i natt. Spesielt når du hadde fri i tillegg. Stakkars liten, som du sier selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...