Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #1 Skrevet 31. august 2007 Samboeren og jeg har kommet frem til at vi ikke er i stand til å leve sammen, men vi elsker hverandre fortsatt. Vi tenker nå å flytte fra hverandre og alikevel fortsette å være kjærester. Han skal komme hit etter jobb for å være med barna og spise middag med oss, for så å dra hjem til seg selv når barna legger seg. Er det noen som har prøvd/ hørt om noen som har prøvd denne løsningen? Lurer så fælt på om vi har noen sjans, men vi kan absolutt ikke bo sammen og klarer ikke gi slipp på hverandre heller.. Legge gjerne ut på skravle for meg, vil helst være anonym nå da jeg ikke orker å få masse "for-en-idiot" svar etter meg (
Mage Mi Sa Jo Skrevet 31. august 2007 #2 Skrevet 31. august 2007 mener du å si at dere skal bo hvær for dere som kjæreste slik som man ofte gjøri begynnelsen av et forhold, men dere har barn sammen. hva skal dere fortelle/si til dem? skal dette være en permanent løsning? klarerdere ikkeå løse deres problem dere i moellom på en annen måte og likevel bevare forholdet? for meg blirdet en slik jeg skal gå fra deg snart men vet ikke om jeg klarer helt en da og jeg vil ikke at noen andre skal ha deg løsning. kansje lufter det dere trenger ikke vet jeg. men jeg lurer på hvorfor han skal gå hjem når barna har lagt seg det er jo daman endelig har tidsammen. eller er det fordi dere ikke orker mer av hverandre akkuratnå og det fungerer greit så lenge ungene er våkne? hva jeg tenkerog mener om dette eruvesentlig det erdere som må tenke igjennomhvorfordere ikkeklarer å løseproblemene/ ulikhetene. hvorfor dere velger denne løsningen og hvilke positive ognegativesiderløsningen har. vurderer dere andre metoder hvilkepositiveog negative sider har disse løssningene. har dere prøvd rådgivning? hvis dere velger denne løsningen hva da om en mnd , et år to år hvordan ser dere fremtiden? Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #3 Skrevet 31. august 2007 Ja, vi gjør det, og det fungerer kjempefint. Nå skal det legges til at vi har ADHD begge to, og kan være svært "plasskrevende". Det er bare fint med mulighet til litt albuerom :-)
Gjest illt på kukeluren Skrevet 31. august 2007 #4 Skrevet 31. august 2007 Bortsett fra det praktiske i at den som bor med unga også må hente bringe ordne fikse høre på hjelpe osv osv osv, ser jeg bare fordeler med denslags særbo-ordning. Hadde definitivt valgt det selv om jeg skulle velge på nytt - å ha hver sin bolig ville vært helt perfekt.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #5 Skrevet 31. august 2007 Hvorfor skal definerer man hvor velfungerende et forhold er ut i fra hvorvidt partene deler bolig og økonomi? Jeg tror det er ganske mange som har problemer med å få dette til å fungere som godt som en ønsker, men man "holder ut" fordi det er det man har lært at man skal gjøre. Det er ikke ekte hvis man ikke bor sammen. Hvorfor tror du ikke dette kan være ideelt som en permanent løsning?
Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #7 Skrevet 1. september 2007 Men er det ikke bedre for barna at foreldrene er venner, kan omgås og forhåpentligvis fortsette å være kjærester? Hvertfall når alternativet er å leve i et hjem med mye krangling og uvennskap, hvor enden på visa sannsynligvis ville blitt et bittert brudd med påfølgende samarbeidsproblemer? Jeg synes det er bra at folk er villig til å prøve alternative løsninger, A-4 kjernefamilien er ikke det eneste rette for alle!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå