Gå til innhold

HVA kan jeg ta med med på flyet til tyrkia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det lurt og ikke ta med veska,der det ligge lipsyl og slike ting,det er vel ikke lov og ha med seg lenger eller...?

Så skal jeg ha med dette til gutten min på 7 mnd:

Mme

middagsglass/grøt

smokk

teppe

kosefille

bleier

våtserviet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ha med deg "flytende" ting (snakker da om toalettsak-ting) så lenge det ikke er mer enn 100ml i pakken og alt det du har med deg får plass i en av de posene du får utlevert ved sikkerhetskontrollen på flyplassen.

Ha barnematen øverst i bagasjen så du kan vise og evt smake hvis de ber deg om det - barnemat kommer litt "Utenom" reglene.

Skrevet

Du kan fint ha med Lipsyl, men du må bare ta den ut og legge den i en slik gjennomsiktig pose under sikkerhetskontrollen.

Barnemat og drikke til de små er unntatt.

Skrevet

Sidern du ikke skrev det

Klesskift

smekke

leker

Ellers saa er det flytene du ikke kan ha med deg. Jeg har alltid haandveske med diverse leppestift ol, disse er uansett saa sma at de kan legges i disse posene hvis det skulle bli noedvendig.

men er jo greit aa ikke ha saa mye aa dra paa saa saann sett kan det vaere like greit aa pakke den.

God tur !!

Skrevet

så man kan ha med flaske med vann til barna?

Skrevet

Du kan bli bedt om å smake på det eller å helle det ut. Vann får du uansett tilgang til på flyet eller du kan kjøpe etter sikkerhetskontrollen, så det er ikke noe problem.

ta med ferdigkartonger med mme og porsjonspakninger med grøt samt forseglede middagsglass. da er du sikker på at det ikke blir noe problem

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Er så ironisk denne "sikkerhetskontrollen"...kan vel ha med eksplosiver eller hva nå enn de er redde for i fast for eller som væske under 1 dl. Og trenger en mer enn 1 dl så er det jo bare å ta med seg flere beholdere. Våpen som kniver og knekt glass kan man skaffe seg på restaurant eller tax-free.

En skulle vel tro at reglene fra Oslo til Tyrkia er de samme, men neida...barnefar hadde med seg halvannen liter med vann igjennom sikkerthetskontrollen i Istanbul uten at noen reagerte. Alt dette hysteriet om terrorisme har gått for langt nå.

Skrevet

Reglene er de samme, men ikke alle overholder de. Hva foretrekker du? Å fly fra et sted du veit folk gjør jobben sin? Eller fra et sted de ikke gjør jobben sin?

Skrevet

Vi fløy nå tur retur spania. Du kan ha med mat og drikke til barnet. Inkl vann ja.Ha da vannet på flaske ikke på slik drikkeflaske som vi bruker.Legg det bare frem slik at de ser det. sinksalve er heller ikke problem bare det er under 100 ml. De bare så på barnematen og smilte ;o)) Hadde ikke noe av dette i egen sånn flypose.

Ett tips, husk nok bleier. Vi hadde med 9 stk, men lille snuppa fikk skikkelig diare på flyet og brukte de alle!!!!!

Skrevet

Du kan ha med táteflaske med flytende inn pá flyet. IKKE NOE PROBLEM. Har reist sá ofte med forskjellige selskaper at det vet jeg. Pá sóndagen ná hadde jeg 2 fulle táteflasker med 240mm pá, og jeg sa i fra, og jeg trengte hverken vise dem fram eller smake pá dem.

Sá lenge de ser at du reiser med barn gir de deg ingen problemer.

Du kan jo oxo kjópe drikke nár du har kommet innenfor passkontrollen pá flyplassen.

Skrevet

Vel, det kommer sikekrt ann på hvor du flyr det da!

Jeg måtte drikke av den mme jeg hadde på flaska når vi kom til Praha.

I Athen måtte jeg helle det ut........

Det kommer ikke ann på flyseskapet men på sikkerheltskontrollen ved flyplassen......

Skrevet

Ta med en dyne i tillegg, kjekt for å lage seng i fanget ditt når minsten skal sove.

Skrevet

Helt riktig det kamomille. Jeg jobber med sikkerhet på flyplass og de kan pålegge deg å smake på det selvom glasset er forseglet. :)

Skrevet

Vi har bestilt sånn ei "seng" babycut som henger på veggen ved siden av oss på flyet,så han slipper og sove i fanget,tar derfor bare med teppe....

Syntes det er litt drøyt at de kan tømme ut maten/melka,hva gjør vi da liksom? Da får han ikke noe mat på den lange turen...

Skrevet

Det tviler jeg sterkt pá at de gjór nár det er for smá barn. Det er jo derfor man gjór unntak for smábarnsforeldre. Som noen sier her det kan hende du má smake pá det for á overbevise dem, men som sagt, jeg har flóyet mye med 2 smábarn fra utlandet og til Norge, og jeg har aldri opplevd noen problemer med det du tar med til den lille.

Men hvis du vil vaere sikker, sá ta med deg MME-pulver, og grótpulver, og sá blander du det ut med vannet du fár ombord pá flyet. Ellers sá kan du kjópe drikke nár du har kommet innenfor kontrollen pá flyplassen.

Skrevet

Tenkte jeg skulle ta med de boksene med ferdigblandet nan,trodde heller de ville reagere på pulveret,kunne jo vert narkotika.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...