Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 31. august 2007 #1 Skrevet 31. august 2007 Saken er at jeg har IKKE lyst at farfaren til barna skal komme. Han har ikke sett snuppa siden desember ifjor, og bryr seg svæææææært lite. Jeg har lyst å bare ha en hyggelig liten sammenkomst etter kirken, med de nærmeste, og selvom han er farfar fortjener han ikke den tittelen, og barna aner jo ikke hvem han er, sett han max 4 ganger. Men er litt dilemma for det egentlig... selvom jeg ikke bryr meg om hva han måtte mene om det...
It's all about me Skrevet 31. august 2007 #2 Skrevet 31. august 2007 Du MÅ vel ingenting. Men ved å ikke be han synes jeg du ikke er det spor bedre. Besøk går begge veier synes jeg.
fleXibel Skrevet 31. august 2007 #3 Skrevet 31. august 2007 Jeg inviterte ikke faren min (altså morfaren te snupp)..
Gjest Skrevet 31. august 2007 #4 Skrevet 31. august 2007 Vil faren til barna ha han der? I utgangspunktet synes jeg at alle bør bli invitert, men det skal jo først og fremst vere en fest for familien.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 31. august 2007 #5 Skrevet 31. august 2007 Jeg synes nå at besteforeldre bør bli invitert, spes siden det bare er nærmeste familie.. MEN hvis det er problemer i familien, så ville jeg vel vurdert å ikke be.. Tror du han kommer om du inviterer han?
Kamomille Skrevet 31. august 2007 #6 Skrevet 31. august 2007 Besøk går jo begge veier da.....Dere er vel også ansvarlig fro at barna skal ha kontakt med besteforeldrene like mye som har er ansvarlig fro å holde kontakten..... Dersom dere ikke inviterer han eller besøker han, er dere etter min mening ikke det spor bedre... Men det kommer jo selvsagt litt ann på om det er noen god grunn til ah både dere og han ikke atr kontakt!
It's all about me Skrevet 31. august 2007 #7 Skrevet 31. august 2007 Problemer og å ha vært litt slapp med besøkene (selv om jeg personlig ikke synes 4 ganer er så lite) er tio vidt forskjellige ting. Å ikke be pga det synes jeg er smålig og sært. Hva med å heller sette dåpsbarnet først og gi dem de mulighetene de har til å møtes.
Gjest Skrevet 31. august 2007 #8 Skrevet 31. august 2007 Svigerforeldre trenger man ikke be ...... HA HA HA tuller nå altså !! Alle besteforeldre börr bli invitert - om det da ikke er en feide eller dilemma i familien som kan ödlegge dagen for dere. Om ikke farfar har gjort deg eller mannen din noe vondt så synes jeg han skal inviteres selvom han er "fravärende" ovenfor barnebarnet. Kan jo väre mange grunner til at han tar avstand. !
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 31. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 31. august 2007 hvis han blir bedt kommer han nok, mulig fordi han tenker at han må. besøk går begge veier ja, men siden jeg og pappan ikke er sammen blir det unaturlig for meg og besøke farfaren sammen m barna. Han har fått flere forespørsler fra barnefar og å bli m hit, men det passer liksom aldri... så nå gidder han visst ikke spørre han mer. Jeg vil ha en koselig dåp, har ikke lyst å måtte ta meg sammen og være falskt hyggelig...
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 31. august 2007 #10 Skrevet 31. august 2007 Du inviterer akkurat dem du vil invitere!!
yasmina Skrevet 31. august 2007 #11 Skrevet 31. august 2007 Hvis grunnen til at han ikke blir bedt er det som du oppgir her saa syns jeg det er smaalig og dere legge jo ikke akkurat opp til at han skal ta mer kontakt paa den maaten. Jeg skjoenner at det kan vaere saart at dere foeler at han burde visst mer interesse, men det blir ikke bedre av aa "hevne " seg ved aa gjoere det samme. Derimot hvis du har andre litt mer tungtveiende grunner saa er man saavisst ikke forpliktet til aa invitere noen. Det bestemmer man selv.
hüpf-kuh Skrevet 31. august 2007 #12 Skrevet 31. august 2007 Farfaren her ble ikke invitert i dåp, men han har hatt svært lite kontakt med sønnen sin opp gjennom årene og bor på en annen kant av landet. Av den grunn er det et noe anstrengt forhold mellom de, hvertfall fra samboeren min sin side. Jeg kunne godt invitert han, men samboeren min ville ikke så da ble det sånn.
It's all about me Skrevet 31. august 2007 #13 Skrevet 31. august 2007 Da er det opp til barnefaren å ta med seg mini til faren sin. Å ikke be så straffer du både farfaren og dåpsbarnet. Og dåpen blir sikkert ikke koselig hvis du går inn for at det er ille å ha han der. Bli heller glad hvis han eneslig sier ja og at de får se hverandre den 5 gangen. Man trenger ikke alltid gjøre ting vanskligere enn det er.
Kamomille Skrevet 31. august 2007 #14 Skrevet 31. august 2007 Siden du synes det er unaturlig å besøke farfaren med barna, kan det jo like gjerne hende at farfaren synes det er unatulig å besøk deg og barna! Mulig han skylder på at det ikke passer fordi han synes det er vanskelig når du og barnefar ikke er sammen lenger.....
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 31. august 2007 Forfatter #15 Skrevet 31. august 2007 skjønner at han ikke besøker oss sånn helt uten videre, men når han får spørsmål om å bli med når sønnen hans skal hit, burde det ikke være så vanskelig...
Gulosten™ Skrevet 31. august 2007 #16 Skrevet 31. august 2007 Hehe, du skulle ha sagt til å begynne med at du ikke er sammen med pappaen vettu... At det ikke er "dere" som har ansvaret for at "besøk" går begge veier (forøvrig noe stort tull). Jeg syns du kan be akkurat hvem f du vil. Spør pappaen til F og V også, og hør om han veldig gjerne vil ha faren sin der. Det er jo han som har ansvaret for at barna og farfaren møtes! Så det så! Håper dere koser dere da:)
peonererfine Skrevet 31. august 2007 #17 Skrevet 31. august 2007 Det gjør ikke ting bedre mht. kontakt om du ikke ber han. Så sant han ikke er en 'forferdelig' person ellers, hadde jeg nok bedt han, ja.
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 31. august 2007 Forfatter #18 Skrevet 31. august 2007 Vi koser oss vettu!!! Lille er så rolig at det går helt fint foreløpig!! Spurte pappaen, og han syns egentlig det var greit å la være å be faren når han ikke gadd å bry seg om å se barnebarna, men han vil helst slippe konfrontasjoner og å forklare hvorfor, så av den grunn vil han kanskje be likevel... hmm... jaja... jeg hadde skjelt ut min far etter noter om han var sånn!!!!!!!
Arb.ledig husmor Skrevet 31. august 2007 #19 Skrevet 31. august 2007 Vi bedte farfaren t snuppa vår, selv om han aldri hadde sett ho, og i tillegg er alkoholiker... Men han e jo pappaen t sambo selv om han er den han er... Men han kom ikkje da.. Men vi ba ikkje samboeren til svigermor, pga at vi ikkje kjente han og ikkje har noen relasjoner til han... Og svigermor og sambo hadde kun vært/bodd sammen et halvt år..
gunnelisa*fikk jente 06.01.07* Skrevet 31. august 2007 #20 Skrevet 31. august 2007 Hadde litt av det samme dilemmaet vi oxo. I min familie,altså mr,far og brødre, er det bare rot og rør. Jeg og den mellomste broren min kan overhodet ikke være i samme rom,han er svært voldelig og slenger dritt til alt og alle han møter.g jeg er livredd for han pga ting han har gjort meg tidligere. Mora og faren min ble skilt for 3 år siden, og tåler heller ikke tryne på hverandre. Dessverre er ingen av de såpass at de klarer å stå imot drittkasting til hverandre,og jeg er sånn at skal det være noe spesielt som skjer, feks dåp, så vil jeg helst be alle. Men jeg g sambo bestemte oss for at vi heller droppa og døpe vesla,følte oss dratt i alle retninger om åssen vi skulle gjøre det,og dåpsdagen hennes hadde garantert blitt ødelagt av dem og kjeftinga og drittkastinga.. Var en veldig tung avgjørelse,men hun får heller bestemme sjøl når den tida kommer, sjøl om det egentlig plager meg at hun ikke er døpt sånn som storesøstrene er.
Gjest Skrevet 31. august 2007 #21 Skrevet 31. august 2007 Jeg ville gjort det, så har du ditt på det regne! Ting kan forrandre seg, tenker på framtiden, når du kanskje skal se på bilder fra dåpen med barnet ditt og du kan få spørsmål hvor farfar er.... da slipper du å si at du ikke inviterte han. Sa kan du ha god samvittighet hvertfall:)
Rogalandsjente -og lillegull:) Skrevet 31. august 2007 #22 Skrevet 31. august 2007 Vi ba ikke svigermor, og den avgjørelsen var rett for oss, hun har ikke fått treffe lille skatten ei gang av diverse årsaker (la oss bare si at vi har MEGET god grunn) og jeg mener at dette er det bare dere som må bestemme, ikke ha dårlig samvittighet. det er dere som må føle på dere hva dere vil uavhengig av hva endre synes og mener...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå