Gå til innhold

Vond lukt i vaskemaskinen vår )):

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kommer det av? Vasker stort sett på 60 grader, noe på 40. Ser at det samler seg sånn ekkel skitt i den gummiringen som er innenfor luka. Må liksom brette den ut av og til og tørke av med papir.

Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt lukta?

Vi bruker mye vaskemidler uten parfyme, og da setter jo den vonde lukta seg i klærne også, synes jeg. Ingen godlukt som "overdøver" liksom.

Har forsøkt å kjøre en vask (uten klær) på 95 grader, men synes ikke det ble særlig bedre av den grunn. Hvis det hadde vært tett noe sted, så hadde vel vannet sivet ut over gulvet? Det gjør det ikke.

Forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

husk at du må bruke vaskemiddel med blekemiddel i på kokvasken. kan ta et par vask før det forsvinner.

Skrevet

Ok...hva er det blekemiddelet gjør med maskinen da? Renser den? Trodde det bare gikk på tøyet, jeg...

Skrevet

Kjør gjennom på kokeprogram med enten salmiakk i kammeret eller klorin. Evt en omgang med salmiakk og en med klorin. Også en med bare vann.

Funker bra her iallefall.

Skrevet

klorin skader de myke delene visstnok så ville ikke gjort det for ofte med mindre du har god råd.

blekemiddelet tar v el bakterier hardere enn vanlig såpe tror jeg

Skrevet

jasså? Jeg vasker alt mitt hvite tøy med klorin i vaskemaskinen jeg. *ler* Altså truser, sokker, håndklær osv. Klorin og vaskepulver. Har gjort det bestandig og vaskemaskinen er jo like fin. :) Har ikke tenkt å slutte med det gitt, synes ikke hvitt tøy er noe fint når det er gustengrått. Hehe.

Bodd for lenge i USA jeg. *ler*

Skrevet

Skal man ikke være veldig forsiktig med hva man blander med klorin da? Pga giftige gasser etc? Går det å blande med vaskepulver/flytende vaskemiddel?

Skrevet

Jeg gjør iallefall det.. jeg står jo ikke akkurat innpå badet når maskinen går og ånder inn disse gassene da. ;)

Du trenger jo ikke blande med såpe, bare kjør klorin eller salmiakk i maskinen. Også en omgang med bare rent vann så det ikke er igjen klorin i maskinen som kan ta farge av mørkt tøy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...