Gå til innhold

Er jeg sær?

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Reiser dere på besøk til de dere vil besøke, som har fått barn, eller forventer dere at de kommer til dere?

Snakka med ei venninde, som hadde snakket med en fellesvenn, som lurte på om ikke vi (jeg og venninda mi) kom en tur til henne når jeg hadde født?? er det ikke den som har fått barn som skal ta imot besøk da?

Syns nesten det var litt frekt jeg. Det er 12 mil og kjøre og, en vei...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

forventer nok å få besøket hjem til meg den første tida ja.

Skrevet

hadde nok ikke orket å kjøre 12 mil på besøk til noen etter jeg hadde født nei... Hvis de ikke hadde kommet å besøkt meg hadde de måttet vente ett halvt års tid de da :P

Skrevet

Jøss! Meget spesielt! Såklart er det du som skal få besøk! Slå venninnen din i hodet med noe hardt og si at hun er hjertlig velkommen til deg når du er klar for besøk! :o)

Skrevet

Jeg syns at det er den som nettopp har fått baby som skal få besøk. I alle fall når baby er forholdsvis nyfødt (første mnd eller to?). Mange er jo helt i ørska + at baby jo heller ikke ideellt sett ligger såpass lenge i bil når det er så lite. Så jeg syns ikke du er sær :o)

Skrevet

Er vel vanlig at folk drar hjem til den som har født ja..

Så nei, du er ikke sær =)

Skrevet

Jeg har aldri fått besøk av nybakte mødre på "barselvisitt" hos meg. Med unntak av èn gang, Gudmoren til Guttongen nedkom 6 dager før bursdagen hans, så da kom hun i bursdag, men vil ikke si det var for at jeg skulle få se babyen (som vi forøvrif hadde vært hos flere ganger allerede, babysyk som jeg var da).

Nei gi beskjed om at hvis hun ikke vil vente til ungen spiser grøt og sier "mamma" så får hun vær så god komme til deg.

Skrevet

Ikke sär nei !

Besteveninnen min bor 10 mil fra meg - da jeg hadde födt så sa hun ring når du klar for besök - så da alt hadde roet seg (jeg fikk sikkelig barsels tårer /depresjon ) efter 4 uker så sa jeg kom når du kan og vil. Unike besteveninne kom noen dager senere , hun hadde tom laget pastasalat og kokt kaffe på termos som hun hadde med seg "vet hvor mye mas det er med bebis så tenkte du skulle slippe og styre med noe ! " TOPPEN !! ;O)

Skrevet

Kommer jo ann på hvor lang tid etter at du har født det er snakk om. De første 2-3 ukene ville jeg ikke satset på å dra så langt, men senere kan det jo være enklere for den som er i permisjon å reise på besøk enn for den som er i ful jobb md barn i barnehage og stramt program. En baby på noen få mnd er mye enklere å ta med seg enn et litt større barn.

Skrevet

Ja, jeg synes du er sær. Selv om du akkurat har fått barn betyr det ikke at du skal sitte på rumpa og late deg hele dagen. Synes du skal kombinere turen med en tur på fjeller og gjøre et helhjerte forsøk på å gå ned i spagat. Synes du som har permisjon og så mye tid til overs kan bake en kake eller to, fra bunnen av. Skulle jo bare mangle når du skal på besøk! Svangerskap og fødsel er jo ingen sykdom:)

Skrevet

Det er mye rart man henger seg opp i :) Jeg tolker det rett og slett at hun mener det godt. Man vet aldri hvor mye besøk en nybaktmamma får. Da er det ingen dum tanke at du kan komme til henne når du føler deg uthvilt og klar for det liksom

(mulig dette ble mer komplisert enn det var ment da hehe)

Skrevet

Ehh.. besteveninnen min (10 mil unna som kom med pastasalat og kaffe) hun var da mamma til en på skole, en i bhg og var selv midt i graviditet m lettere bekkenlösning! )(og i arbeid)

Skrevet

det var vel ironi, erteposen ?

nei, du må ikke reise på besøk...nesten frekt å spørre om det synes jeg...gidder ho ikke reise selv eller????

Skrevet

her er det en uke siden fødsel, og jeg farter absolutt ikke rundt på besøk. De som vil se lille får komme hit!

Skrevet

Ironi? Neiii, jeg synes faktisk at hun burde sykle. På tide å komme i form igjen:)

Skrevet

Er vel ikke sikkert hun mente rett etter fødselen da.......

kan det tenkes at hun mente det hadde vært koselig om dere kom på besøk når du var hjemme i permisjon og hadde TID til å ta en tur??

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Joda, men denne vennida mi er selv hjemme i permisjon! Og jeg har tross alt en unge i barnehage fra før av. Hun har bare et barn...

Så det og skulle levere storesøster i bhg, reise 12 mil en vei, være der et par timer, for så og reise 12 mil hjem igjen før jeg må hente storesøs i bhg.... Nei, tror nok det blir litt pes ja!

Ja, lurer på om ikke jeg skal sykle :P Høhø.

Skrevet

ehhh...kankje samboeren din kunne hente en gang da vel!

Så lenge begge er i permisjon er det vel ikke noe værre for deg å reise enn for henne! veien er vel like lang for begge:)

Skrevet

Da er dere jo i samme situasjon da. Begge er i permisjon, ingen gidder reise på besøk.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Kanskje samboeren min ikke er hjemme før barnehagen stenger?

Dji, jeg spurte nå bare om en enkelt ting. men jada, jeg skal reise jeg! Relax!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Joda, jeg gidder da og reise på besøk, det var nå snakk om at hun forventet at jeg kom, som hun sa "når dere kommer hjem fra sykehuset".

Skrevet

Rett etter at du har kommet hjem synes jeg ikke du burde dra, som jeg også skrev høyere opp, men når dere har vært hjemme noen uker kan det jo være fint å ta seg en tur.

Skrevet

Jajaja, det mye som KAN være tilfelle. Det er vel ikke godt for oss å vite når barnehagen deres stenger, når samboeren din jobber osv......

Men men, dere kan jo sitte på hvert deres sted og sutre begge 2 fordi ingen gidde å anstrenge seg for å reise på besøk:).

Og for å svare på det opprinnelige spørsmålet ditt; Ja, jeg synes du er litt sær som bare ser dine egne begrensninger og ikke ser det koselige i at noen faktisk inviterte deg og babyen på besøk. Det er vel ingen som har sagt at dere må reise rett etter du kommer hjem fra barsel.....

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, selvfølgelig! Men jeg syns jo det hadde vært hyggelig om hun kom på besøk hit først, som et lite "barsel" besøk. Jeg reiste jo opp til henne når hun hadde fått.

Det er jo ikke sånn at jeg aldri mer kommer til og besøke henne ;o)

Og nei, det er ikke lett for dere og vite når og hvor bhg stenger, men det var derfor jeg poengterte at hun og var hjemme i permisjon, og at hun bare hadde et barn :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...