peonererfine Skrevet 31. august 2007 #1 Skrevet 31. august 2007 Lurer på om jeg skal begynne å spare fast til de eldre dager...:-) Tror ikke det blir full pensjonsutbetaling, og greit å ha litt ekstra å leve på. Hva gjør dere med dette? Pensjonsforsikring/sparing, aksjer?
Gjest Skrevet 31. august 2007 #2 Skrevet 31. august 2007 Jeg har tenkt på det samme, da jeg jobbet så hadde vi "pensjonskasse" på jobben - så hadde jeg fortsatt jobbe der til jeg var pensjonist ville jeg fått mer i pensjon enn fastlönn da jeg jobbet ) Men, men.......... nå er jeg hjemmevärende på 2 året - jeg sparer ikke, men burde nok gjöre det .
___ Skrevet 31. august 2007 #3 Skrevet 31. august 2007 Jeg vet at jeg får relativt lave utbetalinger fra folketrygden pga at jeg er selvstendig næringsdrivende. Jeg har derfor satt av penger til det formålet siden jeg var ca 25. Begynner man tidlig er det ikke så voldsomt mye som skal til. Til nå har jeg spart pensjonspengene i fond som ikke kan røres før jeg blir pensjonist. Regner med at jeg kommer til å fortsette med det en del år til. Nedbetaling av gjeld og annen sparing kommer utenom.
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 31. august 2007 #4 Skrevet 31. august 2007 Har en "pensjonskonto" som jeg setter inn penger paa naar jeg har raad, denne kontoen brukes ikke til noe annet og skal vaere min "ekstrakonto" naar jeg blir gammel.. Har hatt den en del aar naa, og haaper det blir nok til at jeg klarer meg greit naar den tiden kommer. Stoler ikke paa fond og slikt jeg da,,saa her er det gammeldags sparing som er tingen ja ;-)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 31. august 2007 #6 Skrevet 31. august 2007 Vi har pensjonssparing med høy risko ( grad 5 av 6) via banken vår og syns egentlig det er greit nok. Sparer 500,- i mnd. hver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå