Gå til innhold

når høre hjertelyd


2barnsmamma og hestemamma

Anbefalte innlegg

Jeg leste i svangerskapsboken min at i i tolvte uke går livmora opp fra bekkenet og da kan man høre hjertelyd av lille tassen hvis en er heldig, kjæresten min har et stetoskop, kan man bruke det og høre tror dere? eller menes det at en kan høre det hos legen med et spes instrument og maskin og greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stemmer at man ikke hører hjertelyd iallefall før 12 uke.. og mange hører det ikke før man er rundt 14 uker heller.. det gjorde ikke legen med meg forrige gang! Tror nok ikke du hører det med stetoskop.. man bruker et apparat hos legen/jordmora og hører etter hjertelyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er en slags ultralydmetode legene bruker for aa hoere denne hjertelyden (selv om det kun er lyden og man ikke ser bildene man assosierer med ultralyd), og ikke et vanlig stetoskop desvaerre. Ikke alle leger vil hoere etter hjertelyden saa tidlig, da de er redd for aa gjoere moren bekymret om man ikke hoerer noe. Jeg ogsaa verker etter aa hoere hjertelyden! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du kan se hjerte slå fra uke 5/6 på innvendig ultralyd, men man kan ikke høre de så tidlig utenpå magen. Det kan man fra ca uke tolv. Så de som har sett hjerte slå i uke 6 har vært på innvendig ul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke si det 100% sikkert, men jm sa hvertfall til meg sist jeg gikk gravid at far kunne forsøke å høre hjerteslagene til jenta vår med en dorull mot mage og øre...så da vil jeg vel gå ut i fra at man hvertfall kan høre det med et stetoskop... Han må skille dine slag fra babyens, men tror nok det skal gå. Men kan ikke si noe om fra når

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sjekket hjertelyden i uke 10 :) Vi hørte den ikke, men maskinen fant hjertelyd. I uke 13 tror jeg det var, da fikk vi høre den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...