Go i magen Skrevet 31. august 2007 #1 Skrevet 31. august 2007 Jenta mi er 4 mnd. Hun får mme. Har begynt å gi smaksprøver på grøt og fruktmos for å vende henne til å få mat på skje. Tingen er at hun lager svære grimaser av det og skjønner ikke at hun skal svelge det. Er det noe jeg kan gjøre for at dette skal gå lettere? En gang begynte hun å kveles påå det. Jeg ble selvfølgelig liiiivredd. Ikke meninga at hun skal begynne med porsjoner enda, men vil som sagt vende henne til fast føde. Det har vært en utfordring å få i henne mme også. Ikke kjempe glad i mat, men har lagt greit på seg fordi jeg har jobbet så mye med å få i henne melka. håper noen kan hjelpe
snupp & mamma Skrevet 31. august 2007 #2 Skrevet 31. august 2007 heihei. jeg begynte me fast føde da jenta mi var 4 1/2 mnd ppga at hun ikke var så glad i melk, og ikke la så godt på seg. jenta mi styrte veldig på med grøten i begynnelsen, fattet ikke hvordagn hun skulle få det nd, lagde grismaser og brektes. men jeg fortsatte og etter en liten stund så begynte hun å sluke det:) nå elsker hun grøt og middag:) du må nok bare ha tolmodighet og ikke gi opp, fortsette å gi grøt helt til hun fostår hvordan hun ska gjøre det. er nok ikke enkelt når de bare har den sugeteknikken inne.. lykke til..
Gjest Skrevet 31. august 2007 #3 Skrevet 31. august 2007 Dette er helt vanlig. Min brukte ukevis på å skjønne at grøten skulle svelges. Du kan jo prøve forskjellige typer men jeg tror ikke det er det det står på. Bare fortsett å tilby hver dag så går det nok greit. Det med å svelge med feil hull er også en tilvenningssak. Du kan hjelpe til litt ved å holde ungen litt framover og dunke i ryggen på utpust for å få mer kraft i utpustet men barnet venner seg til det med tiden:) Lykke til uansett:)
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 31. august 2007 #4 Skrevet 31. august 2007 Jeg begynnte med å gi morsmelk på skei. Også da gjorde hun grimaser, men fikk trent seg på å spise med skei. Da jeg begynnte med grøt lagde jeg den velling tynn, nesten litt tykkere mm..... Selv nå etter å ha spist grøt i 1 mnd sliter hun om grøten blir for tykk.
Go i magen Skrevet 31. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 31. august 2007 Ok. Jeg også lager grøten veldig tynn nå. Men hvordan sitter babyen deres når de får mat? Har hatt henne i vippestolen jeg men lurer på om det er bedre å ha henne på fanget?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå