Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss på tinghuset i all stillhet. kun foreldrene våre som skal få være med. sitter nå å tenker om vi skal gifte oss dagen før dåpen til babyen som nå ligger i magen. Ved å ha det dagen før dåp er vi sikker på at våre foreldre er hjemme. da fedrene våre har jobber som gjør de jobber i helger.

bryllupsdagen kommer vi til å gå til fotograf, så gifte oss, deretter en middag ute på byen. lurer på om dette kan bli travelt når vi skal ha barnedåp dagen etter??

Dåpen blir med 25 gjester.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med god planlegging går det meste!

Om dere skal lage mye av maten/kakene til dåpen selv kan det jo bli litt stress, kan ikke ha eggesalat og bløtkake stående i dagesvis. Bortsett fra det tror jeg det burde gå bra. Kan jo være greit å kanskje ta en dag i mellom så dere får fokusert litt, hva med å ha bryllup på fredag, og dåp søndag? Blir vel så fint det, når dere alikevel ikke er avhengig av at mange mennesker får seg fri.

Apropos: husker når pappa skulle døpe lillebror. De skulle ha dåp en helg, og gifte seg helga etterpå. Det fikk de ikke lov til av presten! Så endte med at de måtte ha bryllup på lørdag (stor ståhei med nesten 100 gjester, full fest) og dåp dagen etter. Tror det var mange slitne mennesker i kirka.

Skrevet

Vi giftet oss og hadde daap paa likt i kirken, fotograf ( som maatte delvis avlyses da daapsbarnet hadde faatt oereverk ) , full bryllupsmiddag med fest til i 2 tiden paa natten og inviterte gjester til daapslunsj dagen etter.

Det gikk helt smertefritt.....

Bare dere polanlegger godt nok saa gaar det fint det. Og overlat kakebaking ol til evt venner, bakeri ol ....

Lykke til :)

Skrevet

Jeg tror ikke det blir noe problem!! Vi har invitert hjem en del folk på middag dagen før dåpen er i huset, og tror det blir like mye å gjøre som til et så lite bryllup (høres kjempekoselig ut, forresten). Alt går med planlegging :-D

Skrevet

hei

vi må nok ha lørdag til bryllup for våre mødre jobber begge på fredag. min far er fisker så tar han fri til dåp, er han hjemme og på bryllup. vi ønsker nemlig ikke si til de så veldig lenge før at vi skal gifte oss, noen få dager før kanskje.

dåpen er hjemme. men vi skal ikke lage alle kaker selv. sist dåp hadde vi smørbrød og de hentet min far søndag etter kirka. er en privatperson som smører så du kan få de smørt den dagen du trenger de.

Skrevet

alt går dersom du planlgeer!

personlig synes jeg det høres litt stressende ut, men det er meg da:)

Jeg hadde ikke så mye energi i månedene etter fødsel, og kunne definitivt ikke tenkt meg en middag ute på byen når babyen avr 4 mnd.

Men som sagt; alt går med god planlegging. Og dersom dere ikke skal ordne noe selv i frobindelse med bryllup og dåp, går det nok helt fint!!

Skrevet

Høres ikke så veldig ille ut syns jeg.

Jeg hadde satset på det,og spurt om litt hjelp med kakebaking,ellers er det jo ikke såå mye som skal ordnes til dåp..

Hadde dåp da min lille var 3 1/2 uke gml(for 2 mnd siden)

og jeg syns ikke det var særlig stress..

Når har du tenkt å døpe babyen din da?

Skrevet

har termin 6.feb 08. må se når tinghuset har vielse og for det er kun en lørdag i mnd de har det. men blir vel april eller mai 08 tenker jeg.

Skrevet

Hadde jeg vært deg hadde jeg satset på mai,

det er en kjempefin mnd,og så har du litt tid på deg fra minien kommer til verden til du skal ha dåp/bryllup..

Lykke til!!

Skrevet

ja må får se hvilke lørdager de har vielser og hvordan det passer med dagen vi skal ha dåp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...