4-søte-små Skrevet 31. august 2007 #1 Skrevet 31. august 2007 Noen som vet hvor lenge det er anbefalt å vente med ny graviditet etter et ks? Vil kroppen bli gravid igjen hvis ikke livmoren er klar for det...?
Forskeren Skrevet 31. august 2007 #2 Skrevet 31. august 2007 Vet du, jeg fikk ikke noe beskjed om dette. Ble gravid igjen etter 1 år og 8 mnd. Vet om flere som har fått tettere etter ks. Men generelt har jeg hørt at kvinnekroppen ikke er seg selv igjen før etter 3 år. Jeg fødte normalt denne gangen, det gikk helt fint med livmora både under graviditet og fødsel
4-søte-små Skrevet 31. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 31. august 2007 Har en venninne som tok hasteks og gutten døde. Vet hun vil bli gravid igjen, er bare derfor jeg lurer!
Gjest Skrevet 31. august 2007 #4 Skrevet 31. august 2007 Har hørt at en bør vente minst seks mnd. så alt kan gro, men jeg vet ikke om den informasjonen kommer fra mitt eget hode. Har hatt 2 ks, og ventet 1,5. Der er en viss risiko knyttet til graviditet etter ks pga arrdannelser i livmoren, kanskje det er grunnen til at en skal vente? Kan sjekke det opp. Nå lurte jeg også.
Gjest Skrevet 31. august 2007 #5 Skrevet 31. august 2007 http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&Itemid=222&id=4165 Pasient Det er en ting jeg har lurt på. Du vet Betina ble tatt med keisersnitt. Noen sier at man bør vente med å bli gravid i minst fire måneder etter et keisersnitt, mens andre sier det bør gå tre år. Hva er egentlig riktig? Lege Etter en vanlig keisersnittfødsel er det ikke behov for å utsette neste svangerskap lengre enn om barnet var blitt forløst med en skjedefødsel. Du kan derfor trygt bli gravid nå. i gjennomsnitt er det minst risiko for problemer i svangerskapet hvis det påbegynnes etter 18 - 23 måneder. Men statistikk har jo begrenset verdi for den enkelte familie. Det er mye annet å ta hensyn til i en så viktig beslutning
Kamomille Skrevet 31. august 2007 #6 Skrevet 31. august 2007 Jeg fikk beskjed om å vente i minst 6 mnd for at livmoren skulle få tid til å trekke sge prdentlig sammen samt at arret på livmoraskulle få tid til å gro
Harald Ripultfør Skrevet 31. august 2007 #7 Skrevet 31. august 2007 Jeg har ikke fått noe beskjed om å vente eller noe. Hvis det er veldig viktig regner jeg med de hadde sagt ifra på 6 ukers kontrollen eller noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå