prøvekluten+3små Skrevet 31. august 2007 #1 Skrevet 31. august 2007 ..hvor ofte går dere til kontroll hos JM/lege fra nå av? jeg var hos legen i går,alt fint og ikke no tulliball...og fikk beskjed om å komme tilbake om fire uker..da er jeg 37+6,altså nesten 38 uker på vei..var ikke dette litt lenge å vente? syns å huske jeg med de to andre gikk ca hver 14 dag fra og meg ca nå? eller?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #2 Skrevet 31. august 2007 Hei, jeg fik beskjed om ukene 32- 36 - 38 og 40. Har vært litt oftere likevel da, siden blodtrykket mitt ikke spiller helt på lag. Enig i at et virket litt lenge med 4 uker, kan du ikke ta en time hos jordmor i mellomtiden?
prøvekluten+3små Skrevet 31. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 31. august 2007 har ingen jordmor:o/ jeg kan jo sikkert alltids få målt blodtrykk/urin/hb om jeg bare går på lab'en og..bare syntes det var så rart at han ikke skulle ha meg inn litt før..han er jo lege,så skulle tro han veit hva han holder på med og da..
Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #4 Skrevet 31. august 2007 Er 34, venter nr 3, og har kun vært til lege tre ganger til nå, er i uke 34. Vært en gang til jordmor...syns det er greit...føler ikke behov for mer..
prøvekluten+3små Skrevet 31. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 31. august 2007 når ska du tilbake igjen da anonym? er jo vanlig å gå litt oftere på slutten sjøl om du har vært sjeldent til nå
Mamman til 2prinser&1prinsesse Skrevet 31. august 2007 #6 Skrevet 31. august 2007 Heisann! Jeg går til kontroll hver 14. dag nå (31, 33, 35), men jeg går til en lege som tilbyr kontroller etter det gamle skjemaet... siden han synes det er viktig med oppfølging av gravide - han mener det ikke er rett å "ofre" de som får komplikasjoner i form av uoppdaget svangerskapsforgiftning (selv om det er veldig få da!) fordi staten skal spare penger på færre kontroller. Det synes jo jeg er helt greit da:)
ikkeakkurattattpåklattfødeklar Skrevet 31. august 2007 #7 Skrevet 31. august 2007 Jeg har gått til kontroll hos lege og jm 1 gang i måneden. Jm har jeg begynt å gå hver 14. dag. Jeg har hatt ekstra oppfølging på grunn av at jeg har hatt en prematur fødsel. Det er vist rissiko for at jeg føder før terminen nå også. Jeg er uke 35 i morgen =)
eggedosis Skrevet 31. august 2007 #8 Skrevet 31. august 2007 Trodde man skulle gå hver uke fra uke 36. Mulig ulik praksis. Synes du skal legge inn en tur til jordmor i melomtiden, synes det var litt lenge til jeg da.. Jeg går annenhver gang til jordmor og lege..
velsignet med to Skrevet 31. august 2007 #9 Skrevet 31. august 2007 Jeg har gått ca. hver fjerde uke frem til nå (er 35+0 i dag), fra og med neste uke skal jeg på ukentlige kontroller. Syntes det var litt mye jeg, men legen sa det var sånn det skulle være.
smn1 Skrevet 31. august 2007 #10 Skrevet 31. august 2007 eg har gått på kontroller hver 14 dag fra uke 34 faktisk. nå er eg 38+3 og går en gang i uken. har hatt helt fint svangerskap
tinef84*høygravid* Skrevet 31. august 2007 #11 Skrevet 31. august 2007 jeg er kommet like langt som deg og skal på neste kontroll om to uker.. da er jeg 36 uker på vei.. etter det er det annenhver uke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå