Gå til innhold

dere som er 34+

Anbefalte innlegg

Skrevet

..hvor ofte går dere til kontroll hos JM/lege fra nå av?

jeg var hos legen i går,alt fint og ikke no tulliball...og fikk beskjed om å komme tilbake om fire uker..da er jeg 37+6,altså nesten 38 uker på vei..var ikke dette litt lenge å vente? syns å huske jeg med de to andre gikk ca hver 14 dag fra og meg ca nå? eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra uke 36 skal du iallefall gå 1 gang i uka, så da syntes jeg det var litt lenge å vente ja.. Kanskje legen trodde du skulle ha en JMtime i mellomtiden?

Skrevet

har ikke jordmor...og det veit han da..hm..kanskje jeg ska ringe å høre om han har misforstått meg på noen måte

Skrevet

Eg og var til lege på onsdag, då var eg 34+3, og fekk også beskjed om å komme tilbake om 4 veker. Syns han mumla noko om at ein skulle gå kvar 14. dag i få uke 36, og eg kom litt i mellom. Ikkje veit eg, men syns det er lenge til. Eg går bare til lege, og har bare hatt 4 kontrollar + ultralyden så langt i svangerskapet, så syns egentlig det er litt i minste laget. Trur ikkje me får samme oppfølging når me ikkje er førstegangsfødande.....

Skrevet

jeg er ikke førstegangsfødene og har alikevel JM time hver uke fra uke 36.

Skrevet

Jeg har gått ca 1 gang i måned hele tiden - annenhver gang til jordmor og lege. Har nå 6 dager igjen:)

Siste måneden har jeg derimot vært litt oftere - var til legen 1 august - jordmor 16 august - lege 30 august og skal til jordmor 6 september - så lege igjen uken etter hvis ikke noe har skjedd:)

Alt er liksom ok på kontroll hver gang, og jeg synes det gjerne kan bli litt mye kontroller men er jo greitt at de sjekker at ting er greitt da.

Hver 14 dag fra 34+ er nok mer vanlig vil jeg tro, og gjerne oftere helt på slutten ved behov. Men er vel ulik praksis rundt omkring gjerne? Jeg er iallfall veldig fornøyd med oppfølgingen jeg har fått - jeg er førstegangsfødende, og har hatt helt roen hele svangerskapet. Har vært noen småting jeg har lurt på innimellom og har da fått kommet til hos jordmor med en gang, så er kjempefornøyd. Nå venter vi alle på at babyen skal bestemme seg for å komme ut;)

Skrevet

Hmm.. er ikke 34+ jeg da, men svarer lell jeg.... jeg går bare til jordmor, og da jeg var der sist uke sa hun at jeg skal hver 14. dag fra nå av, da jeg var 32 uker på vei....

Så jeg skal gå hver 14.dag fra uke 32....

Skrevet

var til kontroll i uke 32, 36 og 38 og skal tilbake på kontroll i uke 40. Hadde hatt en kontroll i mellomtiden (uke 39) hvis ikke det hadde vært for at jeg skal på kontroll på sykehuset i uke 39...

Skrevet

5. kontroll: uke 32

6. kontroll: uke 36

7. kontroll: uke 38

8. kontroll: uke 40

Er de veiledende kontrollene fra 2005 i alle fall. Du kan sikkert få en ekstra hvis du spør. Jeg har ikke hatt alle kontrollene, men det er pga ferieavvikling og sykefravær hos lege/jm. (men så har jeg vært i super-form hele tiden da)

Skrevet

ringte opp til legesenteret mitt i går og spurte,og de som satt i skranka syntes dette var rart,så regner med legen min har vært senil og ikke fått med seg at jeg ikke går hos jordmor..s fikk enda en time nå den 17 istedet for å hente helt til 27:o)

Skrevet

Det har kommet nye retningslinjer for svangerskapskontroller i år. Man skal gå hver måned fram til uke 38, deretter i uke 40 og 41. Det er riktignok for friske gravide med ukompliserte svangerskap som ikke har behov for noe ekstra. Men alle som vil kan jo bestille time hos fastlegen for hva de vil, så ønsker man fler kontroller, er det jo bare å bestille time.

Skrevet

hm..kanskje han ikke er på jordet likevel da?jaja,får ta timen den 17 og spørre da:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...