Gå til innhold

Gravet Ørret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om det er farlig å spise?

Har lest at røkt laks går bra, men er veldig usikker på gravet?

Skal ha 60 års lag på lørdag og ørreten står klar i kjøleskapet, ferdig gravet til lørdag, så den er ganske fersk..

Gravet ørret med sennepssaus på ristet loff er jo så godt.....

Men kan jeg spise det?

Please hjelp... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det går greit med gravet ørret.Hvis den er veldig fersk!Ta og sjekk på matportalen . no.Tror det skal stå noe om det derMen rakfisk må man ikke spise.

Skrevet

Var inne å sjekket.Man kan spise gravet fisk.Men da skal den være så fersk som mulig..Men står at man helst ikke skal spise ørret over 1 kilo.Syns du skal kose deg med gravet ørret.Er den fersk, så går det nok fint:)

Skrevet

Det er en sjøørret som har ligget i fryseren et par måneder da, men tok den ut på mandag, og har ligget og langtidstinet til onsdagen før jeg gravet den. Skal stå i 3 dager før den er spisbar, så det er vel ferskt nok?

Skrevet

Hehe, fant noe "Villfisk fanget i sjøen kan inneholde parasitter (”kveis”). Villfisk fra sjøen som skal spises rå eller nesten rå bør derfor fryses før bruk for å drepe eventuelle parasitter. (gjelder ikke oppdrettslaks/ørret – annen oppdrettsfisk) Fisken bør fryses til en indre temperatur på -20 grader celsius eller lavere i minst 24 timer. )

Det har jeg jo gjort så da bør det være ok... :)

Skrevet

Da kan du kose deg med gravørret:)Det er jo veldig godt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...